канспект
Тэма: Прадметы асабістай гігіены
Праграмныя задачы: фарміраваць уменне дзяцей правільна называць прадметы і дзеянні з імі, апісваць іх; практыкаваць у дапасаванні назоўнікаў да прыметнікаў і актывізаваць іх у мове; развіваць мысленне, зрокавую ўвагу, успрыманне; выхоўваць акуратнасць, жаданне дапамагчы Нязнайку разабрацца з прадметамі.
Матэрыял да занятку: Лялька Нязнайка, прадметы гігіены, дадатковыя прадметы (прадметы гігіены) -2-3 шт., “Чароўны” мяшочак, 2 сталы.
Ход занятку
- Арганізацыйны момант
Сёння на занятку мы з вамі пагаворым аб прадметах, якія дапамагаюць нам быць ахайнымі, чыстымі, прыгожымі, дагледжанымі.
Што гэта за прадметы? Хто ведае? (адказы дзяцей: мыла, мачалка, шампунь, грабянец, ручнік) Малайцы!!!
2.Асноўная частка
Стук у дзверы, прыходзіць Нязнайка з цудоўнай каробкай.
Нязнайка: “Добры дзень дзеці, я да вас так спяшаўся. Мае сябры падарылі мне дзіўныя прадметы, я не ведаю, што з імі рабіць. Дапамажыце, мне, калі ласка”.
- Хочаце паглядзець, якія прадметы прынес Нязнайка? (Адказы дзяцей).
Выхавальнік адкрывае каробку:
- Раз, два, тры – уважліва Глядзі!
Паглядзіце на прадметы, якія ляжаць на стале. Вазьміце са стала прадметы гігіены і раскладзеце на іншым стале.
Дзеці выконваюць заданне і разам з выхавальнікам разглядаюць прадметы.
- Што гэта? (Адказы дзяцей). Для чаго яны патрэбныя? (мыла, а як правільна мыць рукі? Пакажыце мне дзеці, ручнік і г.д.) (Адказы дзяцей).
Калі дзеці здзейснілі няправільны выбар, робіцца выснова аб класіфікацыі прадмета. (Матрошка-гэта цацка, а не прадмет гігіены і г. д.)
Загадкі пра прадметы гігіены
Яно бліскучае як вока
Нажаль павешана высока
Падстаў што небудзь, зазірні
Равеснік твой у глыбіні. (Люстэрка)
Зубоў многа, а не чога не есць? (Расчоска)
Ільняны і мяккі
Нам такі прыдатны
Заўсёды падрукою
Что гэта такое? (Ручнік)
Мыем, мыем мы мурзілу
Мыем чыста, мыем…. (мылам)
Са шчацінкаю галоўка
У роце зубы чысціць лоўка (Зубная шчотка)
Фізкультхвілінка:
Кожны дзень, раніцай, робім мы зарадку,
Вельмі падабаецца рабіць усё па парадку.
Весела крочыць, весела скакаць,
Рукі падымаць, рукі апускаць,
Прысядаць і ўставаць,
І зноў весела скакаць.
Гульня " Чароўны мяшочак»
Дзеці рассаджваюцца паўкругам на стульчыкі.
Гульня “Чароўны мяшочак”.
Па чарзе подзывает дзяцей да сябе і прапануе навобмацак вызначыць прадмет, назваць яго, дастаць прадмет і прагаварыць прыкметы прадмета (Які? Якая? Якое.)
- Што ты дастаў з мяшочка? (Мыла.) Мыла якое? (Ружовае, цвёрдае, падобна на цаглінку, духмянае, калі намачыць вадой – слізкае).
Можна дапамагаць дзецям наваднымі пытаннямі: - якога колеру прадмет? Якой формы? Які навобмацак? Прапанаваць панюхаць.
Гульня “Чым мы гэта робім?” (гульня з мячом)
– Чым чысцім зубы?
–Чым намыльваем рукі?
– Чым выціраем твар?
– Чым выціраем нос?
– Чым расчэсваем валасы?
Нязнайка: “Дзеці, цяпер я ведаю, для чаго мне падарылі такія карысныя прадметы. Я цяпер заўсёды буду чыстым і ахайным”.
Дзеці, давайце збяром прадметы гігіены Нязнайкі ў каробку і пажадаем яму заўсёды карыстацца імі і быць прыгожым і ахайным.
3.Заключная частка
1.Ну што дзеці, падабаўся вам наш занятак?
2.Хто прыходзіў да нас у госці?
3.Што ён нам прыносіў?
4.Для чаго патрэбныя прадметы гігіены?