Забава для дзяцей сярэдняй группы паводле казкi «Муха-пяюха»
Забава для дзяцей сярэдняй группы паводле казкi «Муха-пяюха»
Праграмныя задачы:
- Садзейнiчаць развiццю беларускага маўлення праз выкарыстанне беларускiх гульняў iфальклору.
- Фармiраваць iнтарэс да тэатральна-гульнявой дзейнасцi, уменне знаходзiць сродкiвыразнасцi перадачы рухаў , суадносiць iх са зместам.
- Даць магчымасць у казцы, песнях, гульнях, вершах, паказаць любоў да роднай мовы.
- Удасканальваць правiльнае вымаўленне беларускiх гукаў праз выкарыстанне твораў беларускай народнай творчасцi.
- Пашыраць слоўнiкавы запас.
- Выхоўваць у дзяцей пачуцце нацыянальнай самасвядомасцi.
Абсталяванне: касцюм Гаспадынi, беларуская кашуля i капялюш Казачнiка Бая; маскi мухi, камароў , мышкi, вожыка , жабкi, зайца, воўка, бусла; музычныя iнструменты; вянок, стужкi, кашолка; пiктаграмы.
Месца правядзення: музычная зала.
Ход мерапрыемства:
Гаспадыня( выхавальнiк) i Казачнiк Бай (хлопчык) сустракаюць дзяцей.
Гаспадыня : Прывiтанне, мае любыя.
Дзецi: Добры дзень!
Гаспадыня : Пакажыце вашы вочкi. Бачу ,у вас сёння добры настрой. Гэта цудоўна! Бо я хачу запрасiць вас у казку. Вы згодны?
Дзецi: Згодны.
Гаспадыня : Да нас у госцi завiтаў Казачнiк Бай i вельмi хоча з вамi пазнаёмiцца.
Дыдактычная гульня « Знаёмства»
Дзецi адказваюць на пытаннi: Як твае iмя? Як цябе завуць? Як цябе матуля клiча? Як тата называе? Як бацькi завуць? Як цябе велiчаць ? ( пры адказе палучаюць кветкi, якiмi ўпрыгожаць палянку для казкi.
К.Бай :Ехаў Казачнiк Бай.
Баiць дзецям?
Дзецi: Бай.
Гаспадыня : Любiць К.Бай розныя казкi пра звяроў расказваць.
К.Бай: Жыла-была муха-пяюха.
Надакучыла ёй адной жыць,
Вырашыла яна сяброў набыць.
Сабралася муха на гулянку
I запрэгла камароў у тачанку.
Гаспадыня : Едзе муха на вяночку
На зялёненькiм лiсточку.
Муха: Я-Муха-пяюха, люблю спяваць i танцаваць.(Пяе)
Бел.нар .танец « Зайграй жа мне, дударочку»
(iгра на музычных iнструментах)
Гаспадыня : На гэтым казка не спыняецца,яна толькi пачынаецца…
К.Бай: На той палянцы мышка гуляла.
Мышка: Добры дзень, панi. Як вас зваць-велiчаць?
Муха: Я муха-пяюха. А ты хто?
Мышка: А я -па палiцах скрабуха.
Муха: Паедзем разам.
Гаспадыня : Едуць яны дарогаю, едуць шырокаю, насустрач iм вожык.
Вожык: Добры дзень,панове. Як вас зваць-велiчаць?
-Я - муха-пяюха.
-А я- па палiцах скрабуха. А ты хто?
Вожык: А я- вожык, нi галавы, нi ножак.
Муха: Паедзем разам.
Вожык: Добра, але спачатку пагуляем у гульню «Вожык i мышы» .
Рухомая гульня « Вожык i мышы»
К.Бай: Едуць яны дарогаю, едуць шырокаю - насустрач iм жабка.
Жабка: Добры дзень, панове. Як вас зваць-велiчаць?
-Я- муха-пяюха.
-Я- па палiцах скрабуха.
-Я- вожык, нi галавы, нi ножак. А ты хто?
Жабка: А я- па сажалках рагатуха. Бусла не бачылi? - Не.
Гаспадыня : А вы ў гульню «Бусел i жабкi» пагуляйце.
Музычная гульня « Бусел i жабкi»
К.Бай: Едуць яны дарогаю, едуць шырокаю - бяжыць заяц.
Заяц: Добры дзень,панове. Як вас зваць-велiчаць?
-Я- муха-пяюха.
-Я- па палiцах скрабуха.
-Я- вожык,нi галавы,нi ножак.
- Я- па сажалках рагатуха. А ты хто?
Заяц: А я -праз дарогу скок. Давайце раскажу, як заяц воўка адолеў .
Бегаў зайчык шэранькi ля ракi,
На яго наскочылi два ваўкi.
Уцякаў той шэранькi з усiх ног,
Не глядзеў нi сцежак ён, нi дарог.
А хвалiцца ў лесе ён так пачаў :
Двух ваўкоў ля рэчкi я разарваў .
Гаспадыня : Толькi ён так сказаў - iдзе воўк i зубамi шчоўк-шчоўк.
Воўк: Добры дзень,панове. Як вас зваць-велiчаць?
-Я- муха-пяюха.
-Я- па палiцах скрабуха.
-Я- па сажалках рагатуха.
-Я- вожык,нi галавы,нi ножак.
-Я -праз дарогу скок. А ты хто?
Воўк: А я галодны воўк,зубамi шчоўк ,зараз вас усiх з’ ем.
Усе : Гэй ты, Воўчанька!
Гэй ты, шэранькi!
Чаму ты, Воўчанька,
Такi злосненькi?
Воўк: Як жа мне не злаваць,
Няма ў чым зiмаваць.
А нi буданькi,а нi хатанькi.
Жабка: Не трэба нас есцi, давайце будзем сябраваць.
Воўк: Я згодны. Муха: Паедзем разам. Воўк: А куды вы едзеце ? Муха: На кiрмаш. Воўк: Што купляць будзеце? Дзецi: Гарлачыкi. Воўк: А я такую гульню ведаю. Давайце гуляць.
Беларуская народная гульня « Гарлачык»
Казачнiк Бай: З той пары жывуць яны , не тужаць , памiж сабой дружаць i песнi спяваюць.
Песня «Да нас госцi прыйшлi»
Гаспадыня : Тут i казка скончылася.Ролi выконвалi:(…)
Мне спадабалася казка.
Муха: А гасцям спадабалася? Пакладзiце свой настрой у кашолку.
Дзецi развiтваюцца з гасцямi.
ДАДАТАК
Бел.нар.танец «Зайграй жа мне , дударочку»
1.Зайграй жа мне, дударочку,
А я патанцую.
А за гэта цябе, мiлы,
Мёдам пачастую.
Прыпе ў: Тум, тум, тум-та, тум-та,
А я патанцую,
Тум, тум ,тум-та, тум-та,
Мёдам пачастую,
- Зайграй жа мне, дударочку,
Як сам разумееш.
Зайграй, сiвы галубочку,
Тое, што умееш.
Прыпеў .
3.Як iграюць без дуды,
Ходзяць ногi не туды,
А як дудачку пачуюць,
Самi ногi затанцуюць.
Музычная гульня «БУСЕЛ I ЖАБКI»
Лiчылкай выбiраецца « бусел» (ходзiць па крузе). Дзецi-«жабкi» скачуць i пяюць:
Жабкi: Выйша ў у бусел паляваць,
Па балоце пагуляць.
Бусел: Вельмi хочацца мне жабку спужануць.
Вельмi хочацца мне жабку праглынуць.
Жабкi: Квакi-квакi…..(Бусел ловiць жабак, да каго дакрануўся, той замiрае.)
Беларуская народная гульня « ВОЖЫК I МЫШЫ»
« Мышы» становяцца у круг, «вожык»-у цэнтры. Са словамi –пачынае бегчы па крузе.
Мыш: Бяжыць вожык. Тупу-туп!
Сам калючы, востры зуб!
Усе: Вожык, вожык, ты куды?
Ад якой бяжыш бяды?
Вожык: Вожык ножкамi туп-туп!
Вожык вочкамI луп-луп!
Мыш: Навакол пануе цiш,
Бачыць вожык у лiсце мыш.
Усе: Раз, два,тры-
Хвасты лавi!
« Мышы» разбягаюцца. «Вожык» iмкнецца выцягнуць як мага болей «хвастоў». Злоўленыя «мышкi»,у якiх выцягнулi « хвосцiк»-садзяцца.
Беларуская народная гульня «ГАРЛАЧЫК»
Дзецi сядзяць у крузе на кукiшках, яны-« гарлачыкi». Па кругу ходзiць «пакупнiк». Спынiушыся каля каго-небудзь, ён пытаецца:
-Колькi каштуе гарлачык?
Дзiця адказвае:
За гарлачык гэты
Прашу зусiм крышку:
Каб нiколi не хварэць-
Маннай кашы лыжку.
Пасля гэтых слоў «гарлачык» паднiмаецца i бяжыць па кругу ў адным напрамку, а «пакупнiк»-насустрач яму. Кожны iмкнецца заняць свабоднае месца. Хто спазняецца, становiцца «пакупнiком».
Песня « Да нас госцi прыйшлi»
1 Да нас госцi прыйшлi,
Дарагiя прыйшлi.
Нездарма вершы вучылi,
Карагод вялi.
2 Зараз разам усе,
Пакланiмся для гасцей,
Вы папляскайце ў далонi,
Ды часцей, часцей
Лiтаратура:
1 Вучэбная праграма дашкольнай адукацыi.- Мiнск: Нац .iн-т адукацыi ,2012
2Пралеска: группа «Почемучки» Хрестоматия : пособие для педагогов дошкольного образования/ сост.: А.И.Саченко.-Минск: Нац .iн-т адукацыi, 2011.
3 Пралыгiна Н.В. Далучэнне дашкольнiкау да беларускай культуры сродкамi народных гульняў. -Мазыр. Белы Вецер,2006