"Вясна прыйшла"

Музычны занятак для дзяцей малодшай  групы па тэме "Вясна прыйшла".

Музычны занятак для дзяцей малодшай  групы

па тэме "Вясна прыйшла".

Мэта: Развіццё музычных здольнасцей дзяцей дашкольнага ўзросту праз музычна-гульнявую дзейнасць.

Задачы:

 Развіваць цікавасць да музычных інструментаў,здольнасць да вобразных і свабодных імправізацый, тэмбравы слых, уяўленне;

Прыцягнуць увагу дзяцей да асаблівай прыгажосці гучання вясновай прыроды; пашыраць ўяўленні аб вясне і яе прыкметах;

 Выхоўваць самастойнасць, актыўнасць;выхоўваць беражлівыя адносіны да жывой прыроды.

Атрыбуты: бэйджыкі па колькасці дзяцей, дзіцячыя муз. інструменты (металлофон, ксілафон, дудачка, бубен, бразготкі, домік для Гнома.

Тэхнічнае абсталяванне: праектар, ноўтбук.

Ход занятку:

(Дзеці ўваходзяць у музычную залу).

Музычны кіраўнік. Добры дзень, дзеткі, я рада вас бачыць, сёння мы адправімся ў цікавае падарожжа, але спачатку я прашу адгадаць загадку:

Ціха ў полі, ціха ў лесе,      А ні шэпне вецярок,      Толькі дзесь у паднябессі      Льецца звонкі галасок.

Дзеці. Вясна.

Музычны кіраўнік. Правільна, дзеткі. Сёння мы з вамі адправімся ў вясновы лес, у чароўны свет музычных гукаў. Падарожнічаць мы будзем вось на гэтай цудоўным, па-вясноваму яркім, цягніку. Займайце месцы ў вагончыках.

(Гучыць гудок паравоза, дзеці імітуюць язду на цягніку).

Муз. кіраўнік. Прыпынак "Лясная палянка".Ну, вось мы і ў казачным, вясновым лесе. Давайце спынімся і паслухаем.

 (Гучаць у аўдыё запісу «гукі і шумы прыроды»)

Прыслухайцеся! Якімі бываюць вясновыя гукі?

Што можна пачуць у лесе вясной? Гэта ўсё музыка вясны.

(Дзеці адказваюць) чуеце, як радасна спяваюць, ціўкаюць птушкі? Гэта яны радуюцца прыходу вясны. Вось цвыркаюць вераб'і, трашчыць сарока, а вось чуваць трэлі жаўрука. Дзеткі, як спяваюць птушкі?

Дзеці. Звонка, радасна, весела.

Муз. кіраўнік. А я чую яшчэ нейкі гук. "Тук ды тук!"Хто ж гэта стукае?

( дзяцел). Для таго каб пералётныя птушкі хутчэй вярнуліся дадому, дзяцел паслаў ім тэлеграму. Давайце возьмем кубікі і дапаможам яму.

Паўтарайце за мной.

Моўная гульня " Дзяцел сеў на сук».

Задача: у пераклічцы з педагогам чытаць свае фразы і выстукваць рытм кулачкамі або на драўляных кубіках.

Дзяцел сеў на тоўсты сук-

Тук ды тук, тук ды тук!

Усім сваім сябрам на поўдзень-

Тук ды тук, тук ды тук!

Дзяцел тэлеграмы шле-

Тукі-тукі-тук, тукі-тукі-тук.

Што вясна ўжо ідзе-

Тукі-тукі-тук, тукі-тукі-тук.

Што растаў снег вакол-

Тукі-тук, тукі - тук!

Што пралесачкі вакол-

Тукі-тук, тукі - тук!

Дзяцел зіму зімаваў,

Тук ды тук, тук ды тук!

І далёка не бываў!

Тук ды тук, тук ды тук!

І вядома нам  чаму,

Сумна дзятлу аднаму,

Тук ды тук, тук ды тук!

Муз. кіраўнік.Даляцела тэлеграма да птушак і сталі яны вяртацца дадому. Вось і жаўрук прыляцеў, давайце паслухаем як ён спявае.

(Відэа-фільм «Жаваранак» музыка М. І. Глінкі)

Муз. кіраўнік. Дзеткі, які характар музыкі? (адказы дзяцей) правільна, малайцы. Ці можам мы танцаваць  пад гэтую музыку? (адказы дзяцей)

 Бо называецца гэтая п'еса?

Муз. кіраўнік. А цяпер далей адпраўляемся ў наша падарожжа, а каб было весялей я прапаную вам успомніць папекўку "цягнік", падрыхтуем свае галасы да спеваў. Будзьце ўважлівыя, спачатку я спяваю, а потым вы ўсе разам, дружна, не выкрыкваючы слова. Усе гатовыя? Тады ў шлях!

Дзеці выконваюць попевку "Паравоз", музыка А. Філіпенкі, сл. Т. Волгін

Муз. кіраўнік. Вы ведаеце песню пра вясну?Выходзьце, дзеткі, з вагончыкаў і праходзіце на гэтую лясную палянку. Давайце праспяваем гэтую песню.

(Дзеці спяваюць песню "Вясна", муз. і сл. Л. Самахвалавай)

(Дзеці садзяцца на свае месцы).

Муз. кіраўнік. Дзеткі, паглядзіце тут чыйсьці домік, хто ж там жыве? (Выходзіць Гном).

Ды гэта ж Гном.

Гном. Добры дзень, дзеці? А што вы тут робіце і як патрапілі ў мой лес?

Муз. кіраўнік. Мы прыехалі ў вясновы лес, каб пачуць музыку вясны.

Гном. А я таксама люблю музыку, у мяне ў доміку шмат розных музычных інструментаў. Давайце з вамі пагуляем у гульню Адгадай-ка (Дзеці згаджаюцца.)

Гном. Я буду іграць на якім-небудзь інструменце, а вы павінны адгадаць, што - за інструмент гучыць. Згодныя?

(Дзеці згаджаюцца.)

Праводзіцца музычна-дыдактычная гульня "даведайся музычныя інструменты" (металлофон, ксілафон, дудачка, маракасы, бубен, бразготкі,барабан).

Муз. кіраўнік бярэ з хаткі музычныя інструменты, якія адгадалі дзеці і кладзе іх на столік.)

Гном. Малайцы, справіліся з заданнем, а ці ўмееце вы іграцьна гэтых інструментах?

Муз. кіраўнік. Дзеці, давайце пакажам гному, як мы ўмеем правільна здабываць гукі на гэтых інструментах. На стале вы бачыце інструменты, падыдзіце да іх і вазьміце тыя інструменты, якія намаляваныя на вашых бэйджыках.

Элементарнае музыцырванне

Вось прачнуўся ветрык / дудачкі

Закруціўся лісток / маракасы

І забегаў павучок / ксілафон

Зашумелі поля /бразготкі, бубен

І прачнулася ўся зямля / усе інструменты

Гном. Малайцы, дзеткі мне вельмі спадабалася ваша музіцыраванне!

Муз. кіраўнік Гномік, а цяпер ты з намі пагуляй у гульню " А ну-ка, паўтарай!»

Гном. А чаму яна так называецца?

Муз. кіраўнік. Таму што ты павінен за дзеткамі паўтараць, тыя рухі, якія яны будуць паказваць і ўважліва слухаць музыку.

(Дзеці выконваюць танец “ Весна”)

Муз. кіраўнік Малайцы, дзеткі, уважліва слухалі музыку і ты Гномік - малайчына!

Давайце акуратна пакладзем іх на столік. Нам пара вяртацца ў дзіцячы сад. Дзеткі, вам спадабалася наша падарожжа ў казачны, чароўны лес вясновых гукаў?

 А якія вясновыя гукі вам запомніліся больш за ўсё?

 Што вам спадабалася рабіць?

(Адказы дзяцей.)

(Гучыць гудок паравоза.).Дзеці вяртаюцца ў групу.

 

Меню раздела