Сюжэтна-ролевая гульня "Станцыя тэхнічнага абслугоўвання з кафэ"

Сюжэтна-ролевая гульня

«Станцыя тэхнічнага абслугоўвання з кафэ»

Задачы:

-Пашыраць веды дзяцей аб працы дарослых .

-Падахвочванне дзяцей да элементарнага планавання гульні, самастойнага падбору атрыбутаў, месца для гульні, выкарыстанні прадметаў – заменнікаў.

-Выхоўваць павагу да працы дарослых.

Папярэдняя праца:

экскурсія на кухню і мед. кабінет, апавяданні выхавацеля, бацькоў аб прафесіях дарослых;

- гутаркі: аб працы прадаўца, майстра  па рамонце аўтамабіляў, вадзіцеля, урача, медыцынскай сястры, правілах паводзін у грамадскіх месцах;

- чытанне мастацкай літаратуры і фальклору;

- разгледжванне ілюстрацый, малюнкаў з выявай розных прафесій;

- выраб атрыбутаў да сюжэтна - ролевой гульні;

-дыдактычныя гульні: «Ветлівыя словы»; «Адгадай прафесію», «Што лішняе?»

 

ГУЛЬНЯВЫЯ АТРЫБУТЫ: шыльда «СТО», «Медыцынскі пункт», бэйджыкі і уніформа для супрацоўнікаў, абрусы для сталоў;  папкі-меню з малюнкамі; модуль «кухня»; каса; муляжы прадуктаў харчавання з пластмасы, цацачны  посуд; сурвэткі папяровыя і тэкстыльныя; маленькія вазачкі з кветкамі для дэкору столікаў; кашалькі; сумкі; грошы і чэкі;  цацачные медыцынскія інструменты, прылады для рамонту аўтамабіля, вялікіе цацачныя машыны.

Ход гульні

Выхавацель (прапануе некалькім незанятым гульнёй дзецям): Мікіта, Мацвей, давайце гуляць!

Мацвей: А ў што мы будзем гуляць?

Выхавацель: Давайце, у станцыю тэхнічнага абслугоўвання!  Дзеці згаджаюцца і выхавальнік разам з дзецьмі будуюць з крэслаў   будынак «СТО». (Выхавацель умацоўвае   загадзя падрыхтаваную шыльду «СТО».

Выхавацель: Вера, ты  будзеш працаваць прадаўцом у кафэ?

Вера: Не, лепш вы!

Выхавацель: Калі ласка! Я буду прадаўцом у кафэ. Хто будзе пакупніком? Хто хоча купіць каву ці гарбату? Выбудоўваецца чарга «пакупнікоў»: Вера, Мікіта. Прыходзяць і іншыя дзеці.

Выхавацель: Добра,  Вера, давай ты будзеш памочнік прадаўца. Выхавальнік «прадае» дзецям па чарзе каву, гарбату разгортваючы ролевыя дыялогі з кожным (што хоча купіць пакупнік, для каго), бярэ ўяўныя грошы, дае рэшту.

Падыходзяць Мацвей і Максім з грузавікамі, назіраюць за гульнёй.

Выхавацель: А вось і шафёры прыехалі. Шафёры, вы яшчэ  прывезлі прадукты харчавання? (Веры) Памочнік, паглядзіце, што там прывезлі!

Выхавацель: Што здарылася з машынай, якая прывезла прадукты? Добра, што вы далёка не з'ехалі. Трэба хутка звернуцца да супрацоўніка «СТО».

Мікіта: Добры дзень,  вы майстар, у мяне нешта здарылася з машынай, а мне яшчэ трэба разводзіць прадукты.

Мацвей: Добра. Мы паглядзім вашу машыну. А пакуль я вас пазнаёмлю з цэнамі на нашы паслугі. Калі ласка, вы будзеце аплачваць рамонт наяўнымі або карткай.

Мікіта: Карткай.

Мацвей: Добра. Я пачакаю.  Ой,  нешта мне дрэнна. Баліць галава.

Мікіта: За вуглом знаходзіцца медыцынскі пункт. Тут не далёка.

Выхавацель:  Вольга, давай, я зараз як быццам медсястра. Доктар, я вам дапамагу медагляд праводзіць.  

Мацвей: Добры дзень.

Выхавацель: Добры дзень. Што здарылася?

Мацвей: Мне дрэнна. 

 Выхавацель: Сядайце. Трымайце тэрмометр.  (дзяўчынка Вольга дае тэрмометр)

Выхавацель:  У вас высокая тэмпература. Я таблеткі дам. І вось яшчэ кроплі.

Мацвей:  Дзякуй.

Выхавацель: Вам трэба легчы. Кладзецеся на кушэтку. Усё будзе добра. Не хвалюйцеся.

Ну, як, вам спадабалася гульня. А з якімі прафесіямі вы пазнаёміліся? (адказы дзяцей).

А можа хто згадаў жаданне быць прадаўцом, работнікам станцыі тэхабслугоўвання? (адказы дзяцей).

Скажыце, калі ласка, а можа чыя матуля працуе прадаўцом, доктарам, медсястрой..? (адказы дзяцей).

                        Малайцы! Мне вельмі таксама спадабалася!  

 

 

Настаўнік-дэфектолаг Санкевіч Т.Г., ДУА «Паставіцкі яслі-сад Старадарожскага раёна»

 

 

Меню раздела