Сюжэтна-ролевая гульня "Станцыя тэхнічнага абслугоўвання з кафэ"
Сюжэтна-ролевая гульня
«Станцыя тэхнічнага абслугоўвання з кафэ»
Задачы:
-Пашыраць веды дзяцей аб працы дарослых .
-Падахвочванне дзяцей да элементарнага планавання гульні, самастойнага падбору атрыбутаў, месца для гульні, выкарыстанні прадметаў – заменнікаў.
-Выхоўваць павагу да працы дарослых.
Папярэдняя праца:
экскурсія на кухню і мед. кабінет, апавяданні выхавацеля, бацькоў аб прафесіях дарослых;
- гутаркі: аб працы прадаўца, майстра па рамонце аўтамабіляў, вадзіцеля, урача, медыцынскай сястры, правілах паводзін у грамадскіх месцах;
- чытанне мастацкай літаратуры і фальклору;
- разгледжванне ілюстрацый, малюнкаў з выявай розных прафесій;
- выраб атрыбутаў да сюжэтна - ролевой гульні;
-дыдактычныя гульні: «Ветлівыя словы»; «Адгадай прафесію», «Што лішняе?»
ГУЛЬНЯВЫЯ АТРЫБУТЫ: шыльда «СТО», «Медыцынскі пункт», бэйджыкі і уніформа для супрацоўнікаў, абрусы для сталоў; папкі-меню з малюнкамі; модуль «кухня»; каса; муляжы прадуктаў харчавання з пластмасы, цацачны посуд; сурвэткі папяровыя і тэкстыльныя; маленькія вазачкі з кветкамі для дэкору столікаў; кашалькі; сумкі; грошы і чэкі; цацачные медыцынскія інструменты, прылады для рамонту аўтамабіля, вялікіе цацачныя машыны.
Ход гульні
Выхавацель (прапануе некалькім незанятым гульнёй дзецям): Мікіта, Мацвей, давайце гуляць!
Мацвей: А ў што мы будзем гуляць?
Выхавацель: Давайце, у станцыю тэхнічнага абслугоўвання! Дзеці згаджаюцца і выхавальнік разам з дзецьмі будуюць з крэслаў будынак «СТО». (Выхавацель умацоўвае загадзя падрыхтаваную шыльду «СТО».
Выхавацель: Вера, ты будзеш працаваць прадаўцом у кафэ?
Вера: Не, лепш вы!
Выхавацель: Калі ласка! Я буду прадаўцом у кафэ. Хто будзе пакупніком? Хто хоча купіць каву ці гарбату? Выбудоўваецца чарга «пакупнікоў»: Вера, Мікіта. Прыходзяць і іншыя дзеці.
Выхавацель: Добра, Вера, давай ты будзеш памочнік прадаўца. Выхавальнік «прадае» дзецям па чарзе каву, гарбату разгортваючы ролевыя дыялогі з кожным (што хоча купіць пакупнік, для каго), бярэ ўяўныя грошы, дае рэшту.
Падыходзяць Мацвей і Максім з грузавікамі, назіраюць за гульнёй.
Выхавацель: А вось і шафёры прыехалі. Шафёры, вы яшчэ прывезлі прадукты харчавання? (Веры) Памочнік, паглядзіце, што там прывезлі!
Выхавацель: Што здарылася з машынай, якая прывезла прадукты? Добра, што вы далёка не з'ехалі. Трэба хутка звернуцца да супрацоўніка «СТО».
Мікіта: Добры дзень, вы майстар, у мяне нешта здарылася з машынай, а мне яшчэ трэба разводзіць прадукты.
Мацвей: Добра. Мы паглядзім вашу машыну. А пакуль я вас пазнаёмлю з цэнамі на нашы паслугі. Калі ласка, вы будзеце аплачваць рамонт наяўнымі або карткай.
Мікіта: Карткай.
Мацвей: Добра. Я пачакаю. Ой, нешта мне дрэнна. Баліць галава.
Мікіта: За вуглом знаходзіцца медыцынскі пункт. Тут не далёка.
Выхавацель: Вольга, давай, я зараз як быццам медсястра. Доктар, я вам дапамагу медагляд праводзіць.
Мацвей: Добры дзень.
Выхавацель: Добры дзень. Што здарылася?
Мацвей: Мне дрэнна.
Выхавацель: Сядайце. Трымайце тэрмометр. (дзяўчынка Вольга дае тэрмометр)
Выхавацель: У вас высокая тэмпература. Я таблеткі дам. І вось яшчэ кроплі.
Мацвей: Дзякуй.
Выхавацель: Вам трэба легчы. Кладзецеся на кушэтку. Усё будзе добра. Не хвалюйцеся.
Ну, як, вам спадабалася гульня. А з якімі прафесіямі вы пазнаёміліся? (адказы дзяцей).
А можа хто згадаў жаданне быць прадаўцом, работнікам станцыі тэхабслугоўвання? (адказы дзяцей).
Скажыце, калі ласка, а можа чыя матуля працуе прадаўцом, доктарам, медсястрой..? (адказы дзяцей).
Малайцы! Мне вельмі таксама спадабалася!
Настаўнік-дэфектолаг Санкевіч Т.Г., ДУА «Паставіцкі яслі-сад Старадарожскага раёна»