УСТАВ

30.11.2022

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

«ПАСТАВІЦКІ ДЗІЦЯЧЫ САД

СТАРАДАРОЖСКАГА РАЁНА»

 (новая рэдакцыя)

 

УСТАВ

ГОСУДАРСТВЕННОГО УЧРЕЖДЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ

«ПАСТОВИЧСКИЙ ДЕТСКИЙ

САД СТАРОДОРОЖСКОГО РАЙОНА»

 (новая редакция)

  

 

Раздзел 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 

1.1. . Рашэннем Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ад 8 лістапада 2022 года № 1326 Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Паставіцкі яслі-сад Старадарожскага раёна» перайменавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі «Паставіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна». 

1.2. Гэты статут з'яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі «Паставіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна» (далей – установа), зарэгістраванага рашэннем Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ад 06.01.2010 года №690719310 у Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за  69071310

1.3Афіцыйнае найменне ўстановы:

на рускай мове:

поўнае: Государственное учреждение образования «Пастовичский детский сад Стародорожского района»

скарочанае: Пастовичский детский сад Стародорожского района

на беларускай мове:

поўнае: Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Паставіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна»;

скарочанае: Паставіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна

1.4Месца знаходжання ўстановы: Мінская вобласць. паштовы адрас: 222912 Рэспубліка Беларусь Мінская вобласць Старадарожскі раён аг. Паставічы вул. Школьная, д.5.

Электронны адрас:pastovichisad@starye-dorogi.by

1.5. Тып установы – установа дашкольнай адукацыі. Від установы адукацыі – дзіцячы сад.

1.6. Установа рэалізуе адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па адным або некалькіх профілях з вывучэннем адукацыйных абласцей на базавым узроўні.

1.7. Установа аказвае падтрымку дзяцей, прызнаных знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне, і дзяцей, якія маюць патрэбу ў асаблівых умовах выхавання, праз рэалізацыю комплексу мер, якія ўстанаўліваюцца дзяржавай і накіраваных на абарону правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных знаходзяцца ў сацыяльна-небяспечным становішчы, дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне, і дзяцей, якія маюць

1.8. Установа ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі іншымі актамі заканадаўства і гэтым Статутам.

1.9Заснавальнікам установы з'яўляецца Старадарожскі раённы выканаўчы камітэт (далей – заснавальнік). У сваёй дзейнасці ўстанова падпарадкоўваецца ўпраўленню па адукацыі, спорце і турызме Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта.

1.10. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай камунальнай формы уласнасці, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах. Можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць істцом і адказчыкам у судзе, якія прайшлі ва ўстаноўленым парадку дзяржаўную рэгістрацыю ў якасці юрыдычнай асобы. Мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем, адпаведныя бланкі, штампы, іншыя неабходныя рэквізіты.

1.11. Кампетэнцыя Заснавальніка:

прымае рашэнне аб змене выгляду, рэарганізацыі і ліквідацыі ўстановы ў парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

вызначае мову навучання і выхавання ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы;

узгадняе ўнясенне змяненняў і дапаўненняў у структуру і штатны расклад устаноў;

ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Статутам.

1.12. Змены і (ці) дапаўненні ў сапраўдны Статут уносяцца для зацвярджэння і прадстаўляюцца ва ўстаноўленым парадку для дзяржаўнай рэгістрацыі ў тэрміны і ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

Раздзел 2. ПРАДМЕТ, МЭТЫ, ЗАДАЧЫ, ПРЫНЦЫПЫ ДЗЕЙНАСЦІ

 

2.1. Прадметам дзейнасці установы з'яўляецца навучанне і выхаванне дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту.

2.2. Асноўнымі мэтамі ўстановы з'яўляюцца:

забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі;

фарміраванне ў выхаванцаў маральных нормаў, садзейнічанне набыццю імі сацыяльнага вопыту.

2.3. Асноўнымі задачамі ўстановы з'яўляюцца:

ахова жыцця і ўмацаванне фізічнага і псіхічнага здароўя выхаванцаў;

забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы выхаванца ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі;

фарміраванне ў выхаванцаў маральных нормаў, кампетэнцый, неабходных для набыцця сацыяльнага вопыту;

падрыхтоўка да працягу адукацыі;

аздараўленьне.

2.4. Асноўнай функцыяй ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляецца стварэнне ўмоў для:

навучання і выхавання, ранняй сацыялізацыі выхаванцаў;

засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі на даму для выхаванцаў, якія па медыцынскіх паказаннях пастаянна не могуць наведваць установу дашкольнай адукацыі;

атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;

фізічнага, сацыяльна-маральнага, асобаснага, пазнавальнага, маўленчага і эстэтычнага развіцця выхаванцаў;

фарміравання ў выхаванцаў грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, асноў патрыятызму, традыцыйных каштоўнасных установак;

далучэння выхаванцаў да агульначалавечых каштоўнасцей і сучасных традыцый;

развіцця ў выхаванцаў агульных і спецыяльных здольнасцяў да розных відах дзейнасці і творчасці;

выяўлення і развіцця індывідуальных схільнасцей выхаванцаў і іх інтэлектуальна-творчага патэнцыялу;

забеспячэння пераемнасці дашкольнай і I ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

арганізацыі харчавання і аказання медыцынскай дапамогі выхаванцам;

забеспячэння сацыяльна-педагагічнай падтрымкі выхаванцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі.

2.5. Установа будуе адносіны з сям'ёй па пытаннях выхавання і навучання выхаванцаў на прынцыпах супрацоўніцтва; узаемадзейнічае з установамі дадатковай адукацыі, дзяржаўнымі арганізацыямі аховы здароўя, установамі культуры, спорту, юрыдычнымі і фізічнымі асобамі; падтрымлівае дзейнасць дзіцячых грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў), якая не супярэчыць заканадаўству.

2.6. Установе забараняецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству дзейнасць рэлігійных арганізацый.

Установа ў пытаннях выхавання можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа на падставе пісьмовых заяў законных прадстаўнікоў непаўналетніх выхаванцаў. Парадак, умовы, змест і формы гэтага ўзаемадзеяння вызначаюцца заканадаўствам.

2.7У адпаведнасці з мэтамі дзейнасці і агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь Установа ажыццяўляе наступныя віды дзейнасці: дашкольная адукацыя.

Асобнымі відамі дзейнасці, пералік якіх вызначаны заканадаўствам, установа можа займацца толькі на падставе спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) і ў парадку, устаноўленым актамі заканадаўства. Права ажыццяўляць дзейнасць, на якую неабходна атрыманне ліцэнзіі, рэалізуецца з моманту атрымання ліцэнзіі ці ва ўказаны ў ёй тэрмін і спыняецца па заканчэнні тэрміну яе дзеяння, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам. Ліцэнзуемыя віды дзейнасці ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

2.8. Медыцынскае абслугоўванне выхаванцаў установы ажыццяўляецца медыцынскім персаналам УЗ «Старадарожская цэнтральная раённая бальніца», які разам з адміністрацыяй установы нясе адказнасць за здароўе і фізічнае развіццё дзяцей, правядзенне лячэбна-прафілактычных і фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў, сістэматычнае абследаванне дзяцей, выкананне санітарна-гігіенічных нормаў і правілаў, рэжыму, дазоўку фізічных і разумовых нагрузак, забеспячэнне якасці харчавання дзяцей.

 

Глава 3. СТРУКТУРА ЎСТАНОВЫ

 

3.1. Установа вызначае структуру ў адпаведнасці са сваімі задачамі і функцыямі.

Структура ўстановы фарміруецца ў адпаведнасці з заканадаўствам і Статутам установы.

Установа можа мець у сваёй структуры структурныя падраздзяленні.

Структурнае падраздзяленне ўстановы ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам, Статутам установы.

Да структурным падраздзяленням установы адносяцца:

пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;

рэсурсны цэнтр;

іншыя структурныя падраздзяленні.

3.2. Для арганізацыі адукацыйнага працэсу па адпаведнай адукацыйнай праграме выхаванцы аб'ядноўваюцца ў групы з улікам узросту на 1 верасня адпаведнага навучальнага года:

першую малодшую (ад двух да трох гадоў);

другую малодшую (ад трох да чатырох гадоў);

сярэднюю (ад чатырох да пяці гадоў);

старэйшую (ад пяці да сямі гадоў);

рознаўзроставую;

санаторныя групы;

групу інтаграванага навучання і выхавання.

3.3. Ва ўстанове могуць стварацца санаторныя групы, спецыяльныя групы, санаторныя спецыяльныя групы, групы інтэграванага навучання і выхавання, санаторныя групы інтэграванага навучання і выхавання пры арганізацыі інтэграванага навучання і выхавання. 

3.5. Ва ўстанове могуць адчыняцца дзяжурныя групы па патрабаванні законных прадстаўнікоў.

3.6. Дапускаецца гнуткасць у рэжыме дня пры наведванні дзіцем установе на падставе заявы законнага прадстаўніка выхаванцыка.

3.7. Пры наяўнасці ўмоў і адсутнасці патрэбы ў месцах для дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту па рашэнні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў навучанне і выхаванне навучэнцаў першых класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі могуць быць арганізаваны на базе ўстановы.

Пры гэтым навучэнцы першых класаў ўваходзяць у склад групы, якая ўключана ў структуру ўстановы.

Адукацыйны працэс у першых класах ажыццяўляюць педагагічныя работнікі ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі, у пазавучэбны час з навучэнцамі першых класаў працуюць педагагічныя работнікі ўстановы.

У перыяд канікул навучэнцы першых класаў, размешчаных на базе ўстановы, маюць права наведваць ўстанову. 

3.8. Напаўняльнасць груп устанаўліваецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

3.9. Заснавальнік установы можа ўсталёўваць іншую напаўняльнасць груп пры наяўнасці аб'ектыўных абставінаў, захаванні санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў у частцы ўмоў размяшчэння і рэжыму адукацыйнага працэсу, у тым ліку нормаў плошчы на аднаго выхаванца ва ўсіх памяшканнях са знаходжаннем выхаванцаў.

3.10. Ва ўстанове могуць функцыянаваць групы кароткачасовага знаходжання (сезонныя і гульнявыя пляцоўкі, адаптацыйныя групы, матчына школа і іншыя). Дадзеныя групы функцыянуюць па гнуткім рэжыме з улікам графіка і сезоннасці работы законных прадстаўнікоў выхаванцаў.У групах кароткачасовага знаходжання магчыма сумеснае знаходжанне выхаванцаў і іх законных прадстаўнікоў.

3.11. Дапускаецца гнуткасць у рэжыме дня пры наведванні дзіцем ўстановы на падставе заявы законнага прадстаўніка выхаванца.

3.12. Установа мае права аказваць паслугі па асваенні зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі на даму пры наяўнасці запыту законных прадстаўнікоў.

Рашэнне аб засваенні зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі на даму прымаецца упраўленнем адукацыі Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта на падставе заявы законнага прадстаўніка выхаванца і заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі.

 

Раздзел 4. АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

 

4.1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўстанове ажыццяўляецца цэлы год з 1 верасня па 31 жніўня ў адпаведнасці з навучальным планам установы, распрацаваным на падставе тыпавога вучэбнага плана дашкольнай адукацыі, тыпавога плана спецыяльнай адукацыі зацверджанага Міністэрствам адукацыі.

Ваўстанове дапускаецца атрыманне дашкольнай адукацыі па індывідуальным вучэбным плане. Індывідуальны навучальны план устанаўлівае асаблівасці атрымання дашкольнай адукацыі выхаванцамі з улікам магчымасцяў, здольнасцяў і патрэбаў.

Індывідуальны навучальны план распрацоўваецца установай на падставе тыпавога вучэбнага плана,тыпавога плана спецыяльнай адукацыі дашкольнай адукацыі і зацвярджаецца загадчыкам установай.

4.2. Тэрмін атрымання дашкольнай адукацыі вызначаецца законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Пры гэтым тэрмін засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі складае да пяці гадоў дзесяці месяцаў і можа быць павялічаны на адзін год па жаданні законных прадстаўнікоў выхаванцаў.

4.3. Адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі рэалізуецца ў дзённай форме атрымання адукацыі.

4.4.Час знаходжання выхаванцаў ва ўстанове складае 10,5 гадзін (з 07.30 да 18.00) і па жаданні законных прадстаўнікоў можа быць зменшана альбо павялічана.

Калі час знаходжання выхаванцаў складае ад 2 да 7 гадзін штодня, некалькі дзён у тыдзень, месяц, год, то ствараюцца групы кароткачасовага знаходжання.

4.5. У перыяд летніх канікул пры скарачэнні колькасці выхаванцаў дапускаецца перафармаванне груп ўстановы, у тым ліку ў рознаўзроставыя групы, або іх закрыццё.

4.6. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ажыццяўляецца ў групах, у тым ліку ў санаторных групах, у спецыяльных групах, групах інтэграванага навучання і выхавання або індывідуальна.

4.7. Санаторныя групы-групы, у якіх выхаванцы атрымліваюць дашкольную адукацыю і аздараўленне. У санаторных групах адукацыйны працэс і жыццядзейнасць дзяцей арганізуюцца з улікам спецыфікі захворвання і рэкамендацый медыцынскіх работнікаў.

У працэсе жыццядзейнасці і ў адукацыйным працэсе для выхаванцаў санаторных груп прымяняюцца індывідуальныя методыкі, якія ўключаюць карэкцыю рэжыму рухальнай актыўнасці, спецыяльныя фізічныя практыкаванні, гартаванне, масаж, дыету з улікам асаблівасцяў захворванняў.

4.8. Групы інтэграванага навучання і выхавання – групы, у якіх рэалізуюцца адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі, адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю.

4.9. Спецыяльныя групы-групы, у якіх навучаюцца і выхоўваюцца асобы з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, якія асвойваюць змест адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю.

4.10. Адукацыйны працэс арганізуецца ў рэжыме пяцідзённага вучэбнага тыдня. Асноўнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца гульня, занятак. Акрамя асноўных формаў арганізацыі адукацыйнага працэсу могуць выкарыстоўвацца іншыя формы: экскурсія, назіранне, калектыўная праца і іншыя.

Штодзённае колькасць заняткаў (гульняў) у кожнай узроставай групе і іх паслядоўнасць вызначаецца вучэбным планам, які распрацоўваецца установай і сцвярджаецца яго кіраўніком.

4.11. Адукацыйны працэс ва ўстанове ажыццяўляецца на рускай і беларускай мовах. Асноўнай мовай выхавання і навучання з'яўляецца беларуская мова і вызначаецца заснавальнікам з улікам пажаданняў законных прадстаўнікоў выхаванцаў.

Ва ўстанове па жаданні законных прадстаўнікоў могуць адкрывацца групы, у якіх навучанне і выхаванне ажыццяўляюцца на беларускай мове і мове нацыянальных меншасцяў.

Справаводства ва установе ажыццяўляецца на беларускай і рускай мовах.

4.12. Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю можа ажыццяўляцца ў групах інтэграванага навучання і выхавання, у спецыяльных групах, а таксама ва ўмовах атрымання адукацыі дома ў парадку, вызначаным заканадаўствам.

4.13. Пры рэалізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове выкарыстоўваюцца навучальныя выданні, афіцыйна зацверджаныя альбо дапушчаныя ў якасці адпаведнага віду вучэбнага выдання Міністэрствам адукацыі, рэкамендаваныя арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі, а таксама іншых выданняў, якія вызначаюцца Міністэрствам адукацыі.

4.14. Аздараўленне выхаванцаў ажыццяўляецца на аснове метадычных рэкамендацый, загадаў, іншых дакументаў, якія прымаюцца органамі аховы здароўя і адукацыі.

4.15. Аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі выхаванцам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўстанове ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства

4.16. Аказанне псіхалагічнай, медыцынскай дапамогі выхаванцам установы ажыццяўляецца ў парадку і на ўмовах, устаноўленых заканадаўствам.

4.17. Харчаванне дзяцей, а таксама спагнанне платы з законных прадстаўнікоў за харчаванне дзяцей ва ўстанове ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

4.18. Ва ўстанове пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ўсталёўваюцца канікулы, у перыяд якіх заняткі з выхаванцамі не праводзяцца. У перыяд канікул праводзіцца толькі фізкультурна-аздараўленчая і мастацка-эстэтычная праца з выхаванцамі.

Агульная працягласць канікул складае 112 каляндарных дзён:

летнія – 92 каляндарных дні;

зімовыя — 10 каляндарных дзён;

вясновыя — 10 каляндарных дзён.

4.19. Атрыманне дашкольнай адукацыі ва установе з'яўляецца бясплатным.

4.20. Установа можа аказваць паслугі пры рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

Аказанне паслуг пры рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове ва ўстанове ажыццяўляецца на падставе дагавора аб аказанні паслуг пры рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове, што заключаецца з законнымі прадстаўнікамі выхаванца.

4.21. Загадчык установай, педагагічныя і іншыя работнікі нясуць персанальную адказнасць за стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з заканадаўствам.

4.22 .Законныя прадстаўнікі выхаванцаў прымаюць удзел у адукацыйным працэсе і абавязаны забяспечваць умовы для атрымання адукацыі і развіцця выхаванцаў, паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу; выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў.

4.23. Метадычная дзейнасць ва ўстанове грунтуецца на дасягненнях навукі, перадавога педагагічнага вопыту, накіравана на павышэнне прафесійнага майстэрства кожнага педагога, на развіццё творчага патэнцыялу педагагічнага калектыву, на павышэнне якасці адукацыйнага працэсу.

 

Раздзел 5. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎСТАНОВЫ

 

5.1. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад установы;

перадаваць функцыі па забеспячэнні дзейнасці дзяржаўным установам, створаным выканаўчым камітэтам для обеспе6чения дзейнасці бюджэтных арганізацый раёна;

ажыццяўляць якая прыносіць даходы дзейнасць;

удзельнічаць у навуковай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі ў парадку, прадугледжаным заканадаўствам;

уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў), іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;

ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі;

ажыццяўляць іншую дзейнасць, не забароненую прадугледжаную заканадаўствам і сапраўдным Статутам.

5.2. Установа абавязана забяспечыць:

якасць адукацыі;

падбор, прыём і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;

захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;

стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;

маральнае і матэрыяльнае стымуляванне педагагічных і іншых работнікаў установы; 

меры сацыяльнай абароны выхаванцаў;

стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і аказання медыцынскай дапамогі выхаванцам;

азнаямленне законных прадстаўнікоў выхаванцаў пры залічэнні дзіцяці ва ўстанову з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, сапраўдным Статутам, па іх патрабаванню — з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам, іншым арганізацыям у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці дашкольнай адукацыі;

ажыццяўленне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі, вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю;

абарону персанальных дадзеных усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу і іншых работнікаў установы ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства;

выкананне іншых абавязкаў, устаноўленых заканадаўствам.

 

Раздзел 6. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ

УДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

6.1. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу ва ўстанове з'яўляюцца выхаванцы, іх законныя прадстаўнікі, педагагічныя работнікі.

6.2. Удзельнікі адукацыйнага працэсу і іншыя работнікі ўстановы маюць права на абарону персанальных дадзеных у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.

6.3. Выхаванцы маюць права на:

атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнай праграмай дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмай спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмай спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю;

перавод у іншую ўстанову адукацыі ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам адукацыі;

навучанне і выхаванне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмай спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмай спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю;

стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

павага чалавечай годнасці, абарону ад усіх формаў фізічнага і псіхічнага гвалту, абразы асобы, ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

бясплатнае псіхолага-медыка-педагагічнае абследаванне ў дзяржаўных цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі;

бясплатную карэкцыю парушэнняў у фізічным або псіхічным развіцці пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, карэкцыйна-педагагічную дапамогу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі;

карыстанне навучальнымі дапаможнікамі;

вакацыі;

атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы;

атрыманне паслуг па рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове.

6.4. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў маюць права на:

азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчым дакументам, іншымі лакальнымі прававымі актамі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй установы;

удзел у кіраванні установай;

атрыманне інфармацыі аб ходзе і змесце адукацыйнага працэсу, якія выкарыстоўваюцца метадах навучання і выхавання;

атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, педагагічных) выхаванцаў;

выбар выгляду адукацыйных праграм на платнай аснове;

аказанне установе пасільнай дапамогі ў рэалізацыі статутных задач, умацаванні матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы.

6.5. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў абавязаны:

забяспечваць умовы для атрымання адукацыі і развіцця выхаванцаў;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

уносіць плату за ўтрыманне дзіцяці ва ўстанове і за атрыманне дадатковых паслуг пры рэалізацыі адукацыйных праграм на платнай аснове да 25 чысла бягучага месяца;

прыводзіць дзіця ва ўстанову ў ахайным выглядзе: чыстай вопратцы і абутку; апранаць з улікам індывідуальных асаблівасцяў і сезонных змяненняў;

інфармаваць установу аб маючым адбыцца адсутнасці дзіцяці, яго хваробы;

узаемадзейнічаць з установай па ўсіх напрамках адукацыі і выхавання дзіцяці;

выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, распарадку дня,рэжыму працы ўстановы.

6.6. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў установы ў адпаведнасці з заканадаўствам нясуць адказнасць за выхаванне сваіх дзяцей і стварэнне неабходных умоў для атрымання імі адукацыі.

6.7. Іншыя правы і абавязкі выхаванцаў установы, іх законных прадстаўнікоў ўсталёўваюцца актамі заканадаўства, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі.

6.8Правы і абавязкі педагагічных і іншых работнікаў Установы устанаўліваюцца заканадаўствам, сапраўдным Статутам, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі, працоўнымі дагаворамі (кантрактамі).

6.9. Педагагічныя работнікі Ўстановы маюць права на:

абарону прафесійнага гонару і годнасці;

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання і выхавання;

доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;

удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;

удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы адукацыі;

удзел у кіраванні установай адукацыі;

павышэнне кваліфікацыі;

 аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднання, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў сістэме адукацыі;

штомесячную кампенсацыю расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры. Парадак, умовы і памер штомесячнай кампенсацыі выдаткаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры педагагічным работнікам, пералік пасад педагагічных работнікаў, якім выплачваецца штомесячная кампенсацыя выдаткаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры, вызначаюцца Міністэрствам адукацыі;

бясплатную перавозку да месца працы і назад школьным аўтобусамі па маршруце іх руху ў выпадку адсутнасці аўтамабільных перавозак пасажыраў у рэгулярных зносінах транспартам агульнага карыстання, якія забяспечваюць прыбыццё педагагічнага работніка да пачатку яго працоўнага дня да месца працы і назад, і пры наяўнасці свабодных пасадачных месцаў у школьным аўтобусе;

іншыя правы педагагічных работнікаў устанаўліваюцца актамі заканадаўства і іншымі лакальнымі прававымі актамі Ўстановы.

6.10. Педагагічныя работнікі абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;

выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;

весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод выхаванцаў;

забяспечваць выкананне спецыяльных ўмоў, неабходных для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;

праходзіць папярэдні (пры паступленні на працу) і перыядычныя (на працягу працоўнай дзейнасці) абавязковыя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя па ўзгадненні з Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны;

выконваць правілы педагагічных работнікаў, зацверджаныя загадам Міністэрства адукацыі ад 10.06.2022 № 401;

іншыя абавязкі педагагічных работнікаў устанаўліваюцца актамі заканадаўства і лакальнымі прававымі актамі Ўстановы.

6.11. Педагагічную дзейнасць не могуць ажыццяўляць асобы:

пазбаўленыя правы займацца педагагічнай дзейнасцю;

якія маюць судзімасць;

прызнаныя недзеяздольнымі і абмежавана дзеяздольнымі;

не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Пры ўзнікненні ў перыяд ажыццяўлення педагагічнай дзейнасці абставінаў, якія перашкаджаюць яе ажыццяўленню і прадугледжаных сапраўдным Статутам, ажыццяўленне педагагічнай дзейнасці спыняецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

6.12. Удзельнікі адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з заканадаўствам абавязаны беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы, і нясуць адказнасць за пашкоджанне памяшканняў і будынкаў устаноў, абсталявання, інвентара і іншай маёмасці.

 

Раздзел 7. ПРЫЁМ АСОБ ВА ЎСТАНОВУ

 

7.1. Прыём асобы для атрымання дашкольнай адукацыі ва ўстанову ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ёй свабодных месцаў і на падставе:

заявы законнага прадстаўніка выхаванца;

медыцынскай даведкі аб стане здароўя;

накіравання ва ўстанову, выдадзенага аддзелам адукацыі, спорту і турызму Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта;

заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі (для санаторных груп);

заключэння ДУА «Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі» (для спецыяльных груп, груп інтэграванага навучання і выхавання).

 Прыём асоб ва ўстанову афармляецца загадам загадчыка ўстановы.

7.2. У выпадку бесперапыннай адсутнасці выхаванца на занятках без паважных прычын больш за трыццаць дзён па ініцыятыве ўстановы можа ажыццяўляцца датэрміновае спыненне адукацыйных адносін.

Кіраўнік установы мае права самастойна ў кожным асобным выпадку (з улікам канкрэтных абставін) вырашаць пытанне аб тым, ці з'яўляюцца тыя ці іншыя прычыны адсутнасці выхаванца ва Ўстанове паважлівымі.

Паважлівымі прычынамі прызнаюцца:

хвароба дзіцяці;

санаторна-курортнае лячэнне;

знаходжанне дзіцяці на дамашнім рэжыме (па рэкамендацыі ўстановы аховы здароўя);

каранцін;

наяўнасць лістка часовай непрацаздольнасці ў бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца;

адпачынак бацькоў (законных прадстаўнікоў);

службовая камандзіроўкабацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца;

выхадныя дні бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца, у тым ліку працуючых па графіку работы, пры прадастаўленні дадатковага вольнага ад працы дня ў тыдзень маці ў адпаведнасці з артыкулам 265 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь;

простай арганізацыі (падраздзялення), у якой працуюць бацькі (законныя прадстаўнікі) выхаванца;

часовая страта працы бацькамі (законнымі прадстаўнікамі) выхаванца па незалежных абставінах;

канікулы (летнія – 92 каляндарных дня, зімовыя – 10 каляндарных дзён, вясновыя-10 каляндарных дзён);

прадпісанні санітарна-эпідэміялагічнай службы аб закрыцці ўстановы;

наступ надзвычайных абставінаў, у тым ліку часовая прыпыненне працы транспарту;

непрадбачаныя сямейныя абставіны (пераезд, смерць ці хвароба блізкіх сваякоў).

7.3. Адлічэнне (спыненне адукацыйных адносін) выхаванца ажыццяўляецца пры наступе адпаведных падстаў, прадугледжаных Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

Рашэнне аб адлічэнні (спыненне адукацыйных адносін) выхаванца прымае загадчык установай шляхам выдання загаду, у якім указваецца падстава адлічэнні.

7.4. Час знаходжання выхаванцаў ва ўстанове вызначаецца яго заснавальнікам у адпаведнасці з запытамі законных прадстаўнікоў выхаванцаў і складае:

для дзяцей ва ўзросце ад 2 да 3 гадоў – 10,5 гадзін;

для дзяцей ва ўзросце ад 3 да 7 гадоў-10,5 гадзін. 

 

Раздзел 8. КІРАВАННЯ ДЗЕЙНАСЦЮ

УСТАНОВАЙ

8.1. Кіраванне установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам, статутам установы і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.

8.2Непасрэднае кіраўніцтва установай ажыццяўляе загадчык, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

8.3. Загадчык кіруе адукацыйным працэсам і бягучай дзейнасцю ўстановы, арганізуе выкананне заканадаўства Рэспублікі Беларусь, рашэнняў дзяржаўных органаў кіравання адукацыяй.

8.4. Загадчык установы нясе адказнасць за арганізацыю санітарна-гігіенічнага і супрацьэпідэмічнага рэжыму ва ўстанове, змест і арганізацыю адукацыйнага працэсу, харчаванне дзяцей у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

8.5. Загадчык установай у межах сваіх паўнамоцтваў:

арганізуе работу установы, ажыццяўляе кіраўніцтва дзейнасцю Ўстановы;

дзейнічае ад імя ўстановы адукацыі без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі сваёй дзейнасці, прадстаўляе інтарэсы ўстановы ў адносінах з дзяржаўнымі органамі, юрыдычнымі асобамі, іншымі арганізацыямі, фізічнымі асобамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі;

выдае загады і дае ўказанні, абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі Установы, заключае дагаворы ў межах сваіх паўнамоцтваў;

ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, сцвярджае іх службовыя (рабочыя) інструкцыі, прымяняе меры заахвочвання і дысцыплінарнага спагнання да работнікаў установы ў адпаведнасці з заканадаўствам;

нясе персанальную адказнасць за ахову працы работнікаў, ахову правоў, жыцця і здароўя выхаванцаў;

нясе адказнасць, прадугледжаную заканадаўствам, за захаванне патрабаванняў заканадаўства і гэтага Статута, выкананне абавязкаў перад заснавальнікам і работнікамі ўстановы;

зацвярджае штатны расклад установы;

зацвярджае палажэнні аб структурных падраздзяленнях установы;

выступае стараной ад асобы наймальніка ў калектыўных дагаворах з работнікамі ўстановы;

распараджаецца маёмасцю і сродкамі установы, нясе персанальную адказнасць за захаванасць маёмасці і яе эфектыўнае выкарыстанне ў межах, устаноўленых заканадаўствам і сапраўдным Статутам;

ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам і сапраўдным Статутам.

загадчык установай ў дзейнасці па кіраванні установай узаемадзейнічае з органамі самакіравання ўстановы.

асноўным органам самакіравання установы з'яўляецца педагагічны савет Установы, які ўзначальвае загадчыкам.

Кампетэнцыя і арганізацыя дзейнасці педагагічнага савета вызначаюцца Палажэннем аб педагагічным савеце ўстановы адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі.

8.6. Ва Ўстанове могуць стварацца іншыя органы самакіравання: папячыцельскі савет, бацькоўскі камітэт.

Кампетэнцыя, склад і арганізацыя дзейнасці дадзеных органаў самакіравання вызначаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам, палажэннямі аб адпаведных органах самакіравання, зацверджанымі Міністэрствам адукацыі, Палажэннем аб папячыцельскім савеце, Палажэннем аб бацькоўскім камітэце.

 

Раздзел 9. ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ СТРУКТУРЫ І ШТАТНАГА РАСКЛАДУ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ, АПЛАТА ПРАЦЫ РАБОТНІКАЎ УСТАНОВЫ

9.1. Працоўныя адносіны работнікаў ва установе рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), якія заключаюцца ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку.

9.2. Штатны расклад установы сцвярджаецца загадчыкам на падставе тыпавых штатных нарматываў, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі, у межах сродкаў, выдзеленых на аплату працы.

9.3. Камплектаванне дашкольнай установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з тыпавымі штатамі і штатнымі нарматывамі.

9.4. Увядзенне ў штат установы дадатковых пасад, якія не прадугледжаны тыпавымі штатамі і штатнымі нарматывамі, магчыма толькі па ўзгадненні з упраўленнем адукацыі Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта і фінансавым аддзелам Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта.

9.5. Працоўны дагавор (кантракт) з загадчыкам установай заключае аддзел адукацыі Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта.

9.6. Камплектаванне педагагічнымі кадрамі ажыццяўляе загадчык установай толькі пасля ўзгаднення кандыдатуры з упраўленнем адукацыі Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта.

На педагагічную працу прымаюцца асобы, якія маюць адукацыю, якая адпавядае кваліфікацыйным патрабаванням, з прадстаўленнем пацвярджальных дакументаў.

9.7. Прыём на працу ва ўстанову работнікаў ажыццяўляе загадчык установай у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.

9.8. Да працы ў установе дапускаюцца работнікі, якія прайшлі медыцынскі агляд ва ўстаноўленым парадку.

9.9. Прыпрыёме на працу кіраўнік установы запытвае:

характарыстыку з апошняга месца працы;

характарыстыку з дзяржаўнай арганізацыі, якая з'яўлялася месцам працы на працягу папярэдніх пяці гадоў;

звесткі з Адзінага дзяржаўнага банка даных аб правапарушэннях у дачыненні да педагагічных работнікаў і вартаўнікоў;

іншыя звесткі ў адпаведнасці з заканадаўствам.

9.10. Аплата працы работнікаў установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам (зыходзячы з тарыфнай стаўкі) і Палажэннем аб матэрыяльным стымуляванні.

9.11. Аплата працы загадчыка установай, у тым ліку яго заахвочванне за вынікі працы, ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным заканадаўствам. 

 

Раздзел 10. ФІНАНСАВАННЕ І ФІНАНСАВА-ГАСПАДАРЧАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ.

 

10.1. Установа ажыццяўляе статыстычны ўлік, уяўляе в аўстаноўленым парадку статыстычную справаздачнасць, а так сама аператыўную інфармацыю аб фінансава-гаспадарчай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.

Вядзенне бухгалтарскага ўліку ажыццяўляецца дзяржаўнай установай «Цэнтр для забеспячэннем дзейнасці бюджэтных і іншых арганізацый Старадарожскага раёна »на дагаворных пачатках.

10.2. Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці Установы праводзяцца ў адпаведнасці з заканадаўствам кантралюючымі органамі.

10.3. Кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі, яго парадак і перыядычнасць ажыццяўляюцца ў парадку, які вызначаецца заканадаўствам.

Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці дашкольнай адукацыі вызначаюцца загадчыкам установай.

10.4. Аказанне платных паслуг у сферы адукацыі не можа ажыццяўляцца наўзамен ці ў рамках адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовага бюджэтаў, пагаршаць якасць прадастаўлення паслуг у сферы адукацыі, якія аказваюцца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовага бюджэтаў.

10.5. Дадатковымі крыніцамі фінансавання для фарміравання сродкаў установы з'яўляюцца:

сродкі ад аказаных адукацыйных паслуг на платнай аснове;

мэтавыя ўзносы спонсараў;

добраахвотныя ахвяраванні ва ўстаноўленым заканадаўствам

парадак;

сродкі апякунскага савета;

іншыя крыніцы, не забароненыя дзеючым заканадаўствам.

10.6. Матэрыяльна-тэхнічная база ўстановы фарміруецца заснавальнікам у адпаведнасці з патрабаваннямі, усталяванымі заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Матэрыяльна-тэхнічную базу ўстановы складаюць асноўныя і абаротныя сродкі (зямельны ўчастак з усімі аб'ектамі нерухомай маёмасці, якія знаходзяцца на ім, іншае абсталяванне, маёмасць).

10.7. Установа вядзе справаводства, падрыхтоўвае і здае дакументы ў дзяржаўныя архіўныя ўстановы ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

10.8. Установа дае статыстычную справаздачнасць органам дзяржаўнай статыстыкі і іншым дзяржаўным органам.

10.9. Установа не мае права без згоды заснавальніка адчужаць маёмасць, якое належыць яму на праве аператыўнага кіравання, або іншым чынам распараджацца замацаванай за Установай маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых яму па каштарысе.

 

Раздзел 11. КРЫНІЦЫ І ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ МАЁМАСЦІ ЎСТАНОВЫ

11.1Фінансаванне ўстановы ажыццяўляецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту, сродкаў, атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і іншых крыніц, не забароненых актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

11.2. Дадатковымі крыніцамі фінансавання установы з'яўляюцца сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, што прыносіць прыбытак, у тым ліку, шляхам рэалізацыі адукацыйных праграм дадатковай адукацыі, добраахвотныя ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб, мэтавыя ўкладанні, іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

11.3. Сродкі, атрыманыя установай ад дзейнасці, якая прыносіць даходы дзейнасці, паступаюць у яго самастойнае распараджэнне і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

11.4. Установа не мае права без згоды заснавальніка адчужаць або іншымі спосабамі, распараджацца замацаваным за ім маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых яму па каштарысе.

11.5. Матэрыяльна-тэхнічная база установы фарміруецца па дзеючым нарматывам, з улікам неабходнасці забеспячэння дашкольнай адукацыі, тыпу ўстановы, спецыфікі і формаў адукацыі.

11.6. Адчужэнне, заклад, здача ў арэнду або карыстанне маёмасцю ўстановы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь у парадку і прыдзелах, устаноўленых заснавальнікам.

11.7. Установа не мае права выступаць гарантам або паручыцелем перад банкамі-крэдыторамі юрыдычных асоб недзяржаўнай формы ўласнасці і фізічных асоб па выкананні гэтымі асобамі сваіх абавязацельстваў вяртання атрыманых крэдытаў.Установа не мае права выступаць гарантам або паручыцелем перад банкамі-крэдыторамі юрыдычных асоб недзяржаўнай формы ўласнасці і фізічных асоб па выкананні гэтымі асобамі сваіх абавязацельстваў вяртання атрыманых крэдытаў.

11.8. Установа мае права ажыццяўляць якая прыносіць даход дзейнасць. Атрыманыя ад такой дзейнасці даходы і набытая за кошт іх маёмасць паступаюць у распараджэнне ўстановы і ўлічваюцца на асобным балансе. Даходы, атрыманыя ад вядзення гаспадарчай дзейнасці ўстановы накіроўваюцца на развіццё сваёй матэрыяльна-тэхнічнай базы і сацыяльныя патрэбы.

 

Раздзел 12. ЛІКВІДАЦЫЯ І РЭАРГАНІЗАЦЫЯ ЎСТАНОВЫ

 

12.1. Спыненне дзейнасці ўстановы можа ажыццяўляцца шляхам рэарганізацыі ці ліквідацыі.

12.2. Ліквідацыя і рэарганізацыя ўстановы ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

12.3. Рашэнне аб ліквідацыі ўстановы прымаецца заснавальнікам на падставе ацэнкі наступстваў такой ліквідацыі з улікам колькасці асоб, якія падлягаюць навучанню на ўзроўні дашкольнай адукацыі на тэрыторыі адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, і колькасці дзяржаўных устаноў, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю на гэтай тэрыторыі.

12.4. Установа лічыцца реорганізаванным або ліквідаваным з моманту ўнясення адпаведнай запісу ў Адзіны дзяржаўны рэгістр юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

12.5. У выпадку змены месцазнаходжання ўстановы накіроўвае ў рэгіструючы орган адпаведнае апавяшчэнне ў працягу 10 рабочых дзен.

12.6. Пры ліквідацыі і рэарганізацыі ўстановы, звальняюцца работнікам гарантуецца захаванне іх правоў і інтарэсаў у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

12.7. Па іншых пытаннях, не адлюстраваных у дадзеным Статуце, Установа кіруецца дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

12.8. У выпадку спынення дзейнасці установы, заснавальнік прымае меры па пераводзе выхаванцаў са згоды законных прадстаўнікоў выхаванцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

12.9. У выпадку спынення дзейнасці установы, заснавальнік прымае меры па пераводзе выхаванцаў са згоды законных прадстаўнікоў выхаванцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

Раздзел 13. МІЖНАРОДНАЕ СУПРАЦОЎНІЦТВА

 

13.1. Установа мае права па ўзгадненні з упраўленнем па адукацыі, спорце і турызме Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ўсталёўваць прамыя сувязі з органамі кіравання адукацыяй і ўстановамі замежных краін, міжнароднымі арганізацыямі, фондамі ў мэтах абмену вопытам арганізацыі дашкольнай адукацыі, правядзення сумесных мерапрыемстваў (канферэнцый і інш.).

13.2. Міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі ўстанова ажыццяўляе ў адпаведнасці з актамі заканадаўства і міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь на прынцыпах незалежнасці, роўнасці, узаемнай выгады, узаемнай павагі. Міжнароднае супрацоўніцтва не павінна наносіць шкоду суверэнітэту Рэспублікі Беларусь, нацыянальнай бяспецы і інтарэсам асобы, грамадства і дзяржавы.

 

Раздзел 14. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

14.1. Дзяржаўны кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі ва ўстанове ажыццяўляецца ў паўнаважанымі дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

14.2. Рэарганізацыя і ліквідацыя ўстановы ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

14.3. У выпадку спынення дзейнасці ўстановы заснавальнік прымае меры па пераводзе выхаванцаў у іншыя ўстановы адукацыі па ўзгадненні з іх законнымі прадстаўнікамі, у парадку, устаноўленым заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

14.4. Змены і дапаўненні ў сапраўдны Статут установы ўносяцца пасля іх зацвярджэння Заснавальнікам у парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пранумаравана, прашнуравана

23 (дваццаць тры) лісты.

Загадчык дзяржаўнага

 установы адукацыі      

«Паставіцкі дзицячы    

сад Старадарожскага раёна» ______________І. А. Непачаловіч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Меню раздела