Кансультацыя для бацькоў "Гульні экалагічнага зместу"

Кансультацыя для бацькоў

"Гульні экалагічнага зместу".

Мэта: развіваць творчы патэнцыял бацькоў, іх кампетэнтнасць у сферы экалагічнага выхавання, паказаць на прыкладах, як з дапамогай гульняў экалагічнай накіраванасці можна вучыць дзяцей берагчы і ахоўваць прыроду.

Чалавек і прырода. Гэтая тэма вельмі актуальная ў наш час, так як дзейнасць людзей часам пагібельна ўплывае на навакольнае асяроддзе, жывёльны і раслінны свет, на жаль, ужо нярэдкія сітуацыі, якія мяжуюць з экалагічнымі катастрофамі.

Улічваючы ўзроставыя асаблівасці дашкольнікаў, экалагічнае выхаванне дзяцей у дзіцячым садзе будуецца на гульнявой аснове, з вялікім уключэннем розных відаў гульняў.

Разнастайныя гульні з экалагічным зместам не толькі знаёмяць дзіцяці з навакольным вакол светам, але і дапамагаюць сфармаваць сістэму сацыяльных каштоўнасцяў, арыентаваных на беражлівыя адносіны да прыроды.

Значэнне экалагічных гульняў:

* Вялікі ўплыў аказваюць экалагічныя гульні і на разумовае развіццё. Дзеці вучацца разважаць, рабіць высновы, абагульняць, пры гэтым трэніруюцца іх увагу, памяць.

* Гэтак жа ў працэсе экалагічных гульняў ўзбагачаецца слоўнікавы запас: дзеці даведаюцца назвы жывёл, птушак, раслін, насякомых, вучацца апісваць іх знешні выгляд, характэрныя асаблівасці.

* Экалагічныя гульні спрыяюць і развіццю матэматычнага мыслення-дзіця адлічвае неабходную колькасць прадметаў (напрыклад, гульня «Зьбяры шышкі ў кошык"), параўноўвае іх па велічыні і форме, удасканальваецца арыенціроўка ў часе • гульня " Што спачатку, што потым?»).

Хацелася б пазнаёміць бліжэй з рознымі экалагічнымі гульнямі. І каб вы гэтую інфармацыю ў будучыні выкарыстоўвалі ў жыцці-гулялі ў іх са сваімі дзецьмі-дома, на прагулках, у лесе, на адпачынку.

"Гульні экалагічнага зместу»

Гульня "Ланцужок".

 Вы называеце аб'ект жывой або нежывой прыроды, а дзіця называе адзін з прыкмет дадзенага аб'екта, далей вы называеце прыкмету, далей зноў дзіця так, каб не паўтарыцца.

Напрыклад, аб'ект жывой прыроды "белка" - жывёла, дзікая, лясная, рудая, пухнатая, грызе арэхі, скача з галінкі на галінку і т .д.

Гульня «Так» або «не»

. На ўсе пытанні ў гульні можна адказваць толькі словамі " Так " або "не". Дзіця загадвае якую-небудзь жывёлу (расліну). Вы пытаецеся, дзе жыве гэта жывёла, якая яна, чым сілкуецца. Дзіця павіненна адказваць толькі двума словамі «так» або «не». Пасля адгадваньня гульцы мяняюцца ролямі ў гульні.

Гульня»Асацыяцыі"

. У гэтай гульні загадваць аб'ект прыроды, жывёльнага і расліннага свету. Дарослы і дзіця па чарзе называюць слова, звязанае якой-небудзь асацыяцыяй з зададзеным аб'ектам, далей гулец, чыя чарга кажа ўжо слова, якое асацыюецца ў яго з апошнім словам, якое прагучала у гульні. Такім чынам, у гульні выбудоўваецца асацыятыўны ланцужок. Прыклад: муха-цяпло-спякота-сонца-лета-канікулы-заапарк-слон.

Гульня "Чацвёрты лішні".

 Вы называеце 4 аб'екты прыроды, дзіцяці трэба знайсці лішні аб'ект і абгрунтаваць свой выбар.

1.заяц, Вожык, ліса, чмель;

2.дождж, снег, воблака, раса;

3.ружа, дзьмухавец, гваздзік, цюльпан;

4.карова, воўк, авечка, трус;

5.Пліска, павук, шпак, сарока;

6.матылёк, страказа, янот, пчала;

7.елка, бяроза, яблыня, асіна;

8.ліса, свіння, лось, кабан

9.конік, божая кароўка, верабей, майскі жук;

  1. лес, парк, гай, тайга.

Гульня "Вяршкі-карэньчыкі".

 Вы называеце гародніну, дзіця робіць рухі рукамі: калі гародніна расце на зямлі, на градцы, ён падымае рукі ўверх. Калі гародніна расце на зямлі-рукі апускае ўніз.

Гульня "Беражы прыроду".

 Вы прапануеце з нашага свету прыбраць што небудзь, напрыклад, сонца, аблокі, рэкі, лясы і т .д., а дзіця павінна расказаць (можна з вашай дапамогай), што адбудзецца з астатнімі жывымі аб'ектамі, калі на зямлі не будзе названага аб'екта.

Гульня "Я ведаю".

 Вы называеце дзіцяці клас аб'ектаў прыроды (звяры, птушкі, рыбы, расліны, дрэвы, кветкі). Дзіця кажа: "Я ведаю пяць назваў звяроў:" і пералічвае (напрыклад, лось, ліса, воўк, заяц, алень). Аналагічна называюцца іншыя класы аб'ектаў прыроды

Гульня "Птушка,рыба,звер»

  Вы кідаеце мяч дзіцяці і прамаўляеце слова "птушка". Дзіця, злавіўшы мяч, павінна падабраць відовае паняцце, напрыклад, «верабей», і кінуць мяч назад. Аналагічна праводзіцца гульня са словамі "звер»і "рыба".

Гульня "Зямля, Вада, Паветра".

 Вы кідаеце мяч дзіцяці і называеце аб'ект прыроды, напрыклад, "сарока". Дзіця павінна адказаць "паветра" і кінуць мяч назад. У адказ на слова» дэльфін « - дзіця адказвае» вада«, на слова» воўк « - » зямля «і т. д. Магчымы і іншы варыянт гульні: бацька называе слова "паветра". Дзіця, злавіўшы мяч, павінен назваць птушку. У адказ на слова "зямля" - жывёлу, якая абітае на зямлі: на слова "вада" - насельніка рэк, мораў, азёр і акіянаў.

Гульня "Лётае, плавае, бегае".

 Бацька называе дзецям аб'ект жывой прыроды. Дзіця павінна адлюстраваць спосаб перамяшчэння гэтага аб'екта.

Напрыклад, пры слове "зайчык", дзіця скача; пры слове "карась « - імітуе рыбу, якая плыве ; пры слове» верабей" - адлюстроўвае палёт птушкі.

 

 

 

https://boiro.by/деятельность/педагогический-опыт/document-132503.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Меню раздела