Дыдактычныя гульні на ваенную тэматыку
«Хто служыць у арміі»
Мэта:
Замацаванне ведаў аб ваенных прафесіях; развіваць ўменне суадносіць прадмет з патрэбнай прафесіяй.
Атрыбуты для гульні: мячык
Ход гульні:
Даослы кідае мяч дзецям і называе атрыбут ваеннай прафесіі. Дзеці кідаюць мяч назад і называюць адпаведную прафесію. Напрыклад: самалёт-лётчык, танк-танкіст і г. д.
«Пасылка на фронт»
Мэта: фарміраваць пачуццё павагі да абаронцаў нашай Радзімы.
Ход гульні:
Дарослы: Бацькі і старшыя браты пайшлі на фронт, жанчыны і дзеці ўсталі да станкоў, працавалі на заводах. Усе хто застаўся ў тыле, дапамагалі нашым воінам, выраблялі бомбы і прылады, самалёты, і танкі, шылі цёплае адзенне, вязалі рукавіцы. Калі была магчымасць – адпраўлялі на фронт пасылкі. Давайце і мы збяром пасылку.
Дзеці адбіраюць малюнкі з адлюстраваннем прадметаў, неабходных салдатам на вайне для асабістых патрэб (мыла, зубная паста, алюмініевы кубак і лыжка, цёплыя рэчы, капшук).
«Якім павінен быць воін?»
Мэта:
Развіваць станоўчы псіхаэмацыянальны настрой дзяцей; дапамагаць фарміраванню патрыятызму, пачуцця павагі, гордасці за нашу армію.
Ход гульні:
Дзеці пачаргова называюць якасці воіна-абаронцы: добрага, храбрага, адважнага.
«Адгадай»
Мэта:
Замацаваць веды аб ваеннай тэхніцы; вучыць дзяцей будаваць з частак цэлае;
развіваць лагічнае мысленне.
Ход гульні:
Дзіця павінна адгадаць прадмет па назве яго частак. Напрыклад:
кабіна, колы, руль, фары (машына)
Кабіна, шасі, ілюмінатар, крылы (самалёт) і інш.
«Адзін – шмат»
Мэта: Развіваць лагічнае мысленне, мову дзяцей, слоўнікавы запас.
Ход гульні: Дарослы называе слова, якое абазначае адзін прадмет, дзіця называе множны лік слова. Напрыклад: самалёт-самалёты, карабель-караблі і інш.
«Абаронцы Айчыны»
Мэта:
Фарміраваць уменне ўтвараць назоўнікі з дапамогай суфіксаў: -чык, -іст;
развіваць лагічнае мысленне, мову дзяцей, слоўнікавы запас.
Ход гульні:
Дзеці называюць ваенныя прафесіі, адлюстраваныя на малюнках: на самалёце - лётчык. На танку - танкіст і г.д.
«Парад у Дзень Перамогі»
Мэта:
Замацаваць веды аб ваеннай тэхніцы і ваенных прафесіях; уменне арыентавацца на плоскасці (справа – злева, уверсе – унізе, у сярэдзіне ў вугле; веды дзяржаўных сімвалаў Беларусі.
Ход гульні:
Дзеці размяшчаюць, па ўказанні дарослага, на фланелеграфе малюнкі вайскоўцаў і ваеннай тэхнікі. У цэнтр плошчы ставяць дзяржаўныя сімвалы – герб і сцяг Беларусі.