Экалагічныя праекты — універсальная форма экалагічнага выхавання дашкольнікаў

Экалагічная адукацыя – важны элемент агульнай адукацыі сучаснага чалавека. Пачаткам экалагічнага выхавання з'яўляецца праца з дзецьмі ў дашкольнай установе. Ва ўмовах знаходжання дзіцяці ў дзіцячым садзе зручна арганізоўваць працэс пазнання і даследавання розных формаў прыроды.

Мэта экалагічнага выхавання для дашкольнікаў – афармленне ведаў аб свеце жывёл і раслін, прыродных з'явах, фарміраванне адказных адносін да ўнікальнага ў свеце прыроды ва ўсіх яго праявах, устаноўка на зберажэнне прыродных багаццяў.

У ходзе арганізацыі працэсу экалагічнага выхавання педагогамі вырашаюцца як мінімум 2 асноўныя задачы:

  1. Фарміраванне асноў агульнай экалагічнай культуры дзіцяці.
  2. Стварэнне базы ведаў аб навакольным свеце, развіццё якой працягнецца ў пачатковай школе.

Экалагічныя праекты – адна з найбольш перспектыўных і актуальных форм работы сучаснага педагога з дзецьмі!

Экалагічны праект: па-першае, абавязкова прадугледжвае правядзенне даследавання, па-другое, патрабуе актыўнага далучэння ўсіх удзельнікаў у яго працэс.

Пры падрыхтоўцы і рэалізацыі праекта экалагічнай накіраванасці неабходна прымаць пад увагу наступныя ўмовы: узрост дзяцей, узровень іх падрыхтаванасці да запланаванай дзейнасці і агульны план выхаваўчай работы дашкольнай установы.

Па працягласці экалагічныя праекты падзяляюцца на:

  • Кароткатэрміновыя – перыяд іх рэалізацыі можа доўжыцца ад трох дзён да тыдня.
  • Сярэднетэрміновыя – разлічаныя на тэрмін ад аднаго месяца да трох.
  • Доўгатэрміновыя – укладаюцца па працягласці ў адзін навучальны год.

Больш працяглыя праекты для дзяцей дашкольнага ўзросту планаваць немэтазгодна!

  • З выхаванцамі малодшых груп можна рэалізаваць толькі кароткатэрміновыя праекты, якія вырашаюць задачу, даступную для іх ўзроўня разумення (1-3 тыдні).
  • Найбольш эфектыўна працуюць праектныя даследаванні з выхаванцамі старэйшых або змешаных груп.

Асноўныя метады рэалізацыі экалагічнага праекта ў дзіцячым садзе:

  • Назіранне.
  • Эксперымент.

Спосабы абагульненне і афармленне вынікаў даследаванняў:

  • Тэматычныя малюнкі.
  • Складанне апавяданняў.
  • Падбор загадак, прыказак і прымавак па тэматыцы.
  • Складанне міні-кніжкі.
  • Складанне фота-справаздачы (з дапамогай бацькоў).

Тры этапы рэалізацыі экалагічнага праекта:

1 этап – Падрыхтоўчы. У ходзе падрыхтоўкі праекта вызначаецца яго тэма, ацэньваецца даступнасць даследаванні гэтай тэмы, вызначаецца так званы палігон – тэрыторыя з прыроднымі аб'ектамі, якія ўдзельнічаюць у назіранні і эксперыменце. Далей вызначаецца мэта праекта, вылучаюцца задачы, вырабляецца падбор метадаў правядзення даследавання. Адначасова праводзіцца тлумачальная і арганізацыйная работа з выхавацелямі, бацькамі і самімі дзецьмі.

2 этап - Даследчы. Працэс даследавання вырабляецца згодна з распрацаваным планам. У плане распісваецца паслядоўнасць даследчых падзей і абмеркаванне іх вынікаў на занятках у групах. Усе запланаваныя мерапрыемствы праекта павінны адлюстроўвацца наглядна: у малюнках, вырабах, чытанні і абмеркаванні тэматычных апавяданняў, складанні апавяданняў і размяшчэнні іх у сценгазеце ці іншай форме.

3 этап - Завяршальны. Увесь комплекс дзеянняў завяршаецца аналізам вынікаў. Вынікі ў розных формах прадстаўляюцца на выніковым мерапрыемстве, напрыклад, Свяце Лета, або Дне птушак.

Неабходна адзначыць, што ў аснове поспеху ўсіх праектаў – добрая падрыхтоўка педагагічнага складу дзіцячага сада!

Меню раздела