«Положевичский детский сад Стародорожского района» (новая редакция)
ЗАЦВЕРДЖАНА
Рашэнне
Старадарожскага раённага
выканаўчага камітэту
№_______ад__________
СТАТУТ
дзяржаўнай установы адукацыі
«Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна»
(новая рэдакцыя)
УСТАВ
государственного учреждения образования
«Положевичский детский сад Стародорожского района»
(новая редакция)
аг. Палажэвічы
2022
РАЗДЗЕЛ 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Рашэннем Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта ад 8 лістапада 2022 года № 1326 Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Палажэвіцкі Яслі-сад Старадарожскага раёна» перайменавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі «Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна».
1.2. Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна» зарэгістравана ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за № 690719308 ад 06.01.2010 года.
Дадзены Статут зацвярджаецца ў новай рэдакцыі ў сувязі са змяненнем віду і перайменаваннем дзяржаўнай установы адукацыі «Палажэвіцкі яслі-сад Старадарожскага раёна» ў дзяржаўную ўстанову адукацыі «Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна», а таксама з мэтай прывядзення яго ў адпаведнасць з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
1.3. Дзіцячы сад ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, дадзеным Статутам, які зацвярджаецца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
1.4. Дзіцячы сад створаны ў форме ўстановы на аснове дзяржаўнай уласнасці, з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, якая фінансуецца з мясцовага бюджэту.
1.5. Дзіцячы сад з'яўляецца юрыдычнай асобай у арганізацыйна-прававой форме ўстановы, мае ў аператыўным кіраванні адасобленую маёмасць, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць істцом і адказчыкам у судзе, мець пячатку, штампы, фірменныя бланкі са сваім найменнем і іншымі рэквізітамі.
1.6. Тып – установа дашкольнай адукацыі, від – дзіцячы сад.
1.7. Від Дзіцячага сада можа быць зменены.
1.8. Назва Дзіцячага сада:
на рускай мове:
полное наименование: Государственное учреждение образования «Положевичский детский сад Стародорожского района»;
сокращенное наименование: Положевичский детский сад Стародорожского района;
на беларускай мове:
поўная назва: Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна»;
скарочаная назва: Палажэвіцкі дзіцячы сад Старадарожскага раёна.
1.9. Месца знаходжання Дзіцячага сада:
222913, Мінская вобласць, Старадарожскі раён, аг.Палажэвічы, вул.Паўднёвая, д.16
Дзіцячы сад на працягу дзесяці рабочых дзён з дня змены свайго месца знаходжання абавязаны накіраваць у рэгіструючы орган адпаведнае апавяшчэнне.
1.10. Заснавальнікам Дзіцячага сада і ўласнікам маёмасці з'яўляецца Старадарожскі раённы выканаўчы камітэт (далей – Заснавальнік). Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным уласнікам кіраваць маёмасцю Дзіцячага сада з'яўляецца ўпраўленне па адукацыі, спорце і турызме Старадарожскага раённага выканаўчага камітэта (далей – Орган кіравання).
1.11. Кампетэнцыя Заснавальніка:
прымае рашэнне аб змене віду, рэарганізацыі і ліквідацыі Дзіцячага сада ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
зацвярджае статут Дзіцячага сада, змены і (або) дапаўненні, якія ўносяцца ў статут Дзіцячага сада;
вызначае прадмет, мэты і задачы Дзіцячага сада, мову навучання і выхавання ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
узгадняе на пасаду і вызваленне ад пасады кіраўніка (загадчыка) Дзіцячага сада;
ажыццяўляе функцыі кантролю за выкарыстаннем і захаванасцю Дзіцячага сада;
забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Дзіцячага сада;
ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і дадзеным Статутам.
1.12. Кампетэнцыя Органа кіравання:
забяспечвае захаванасць і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, замацаванай за Дзіцячым садам;
арганізуе павышэнне кваліфікацыі і перападрыхтоўку работнікаў Дзіцячага сада;
ажыццяўляе кантроль за выкананнем Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншых актаў заканадаўства ў сферы адукацыі;
ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы, якія вызначаюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства.
1.13. Дзіцячы сад з'яўляецца дзяржаўнай установай адукацыі, якая забяспечвае рэалізацыю адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы і ажыццяўляць аздараўленне дзяцей.
1.14. Асноўны від дзейнасці Дзіцячага сада з'яўляецца
85100 – Дашкольная адукацыя.
Дзіцячы сад можа ажыццяўляць іншыя віды дзейнасці, прадугледжаныя агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь, адпаведным функцыям дадзенага Статута Дзіцячага сада.
1.15. Асноўны від дзейнасці Дзіцячага сада можа ажыццяўляцца толькі пасля атрымання адпаведнага дазволу (ліцэнзіі) ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
1.16. У Дзіцячым садзе не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству дзейнасць рэлігійных арганізацый.
1.17. Дзіцячы сад у пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў законных прадстаўнікоў непаўналетніх выхаванцаў можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа.
Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь па ўзгадненню з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.
1.18. Дзіцячы сад можа быць абмежаваны ў правах толькі ў выпадках і парадку, прадугледжаных заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
1.19. Згодна з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь выкананне абавязацельстваў у аб'ёмах, вызначаных дагаворам "Аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтных арганізацый", заключаным паміж Дзіцячым садам і дзяржаўнай установай "Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнню дзейнасці бюджэтных арганізацый" перадаецца ад Дзіцячага сада дзяржаўнай установе "Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнню дзейнасці бюджэтных арганізацый»
РАЗДЗЕЛ 2. МЭТЫ, ПРАДМЕТ, ЗАДАЧЫ І ФУНКЦЫІ ДЗЕЙНАСЦІ ДЗІЦЯЧАГА САДА
2.1. Дзіцячы сад з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, створанай для дасягнення адукацыйных мэтаў, і не мае намеру атрымання прыбытку ў якасці асноўнай мэты сваёй дзейнасці.
2.2. Мэтамі дзейнасці Дзіцячага сада з'яўляюцца:
забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці ранняга і дашкольнага ўзросту (далей выхаванцы) у адпаведнасці з яго узроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі;
фарміраванне ў дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту маральных нормаў, кампетэнцый, неабходных для набыцця сацыяльнага вопыту;
падрыхтоўка дзяцей дашкольнага ўзросту да працягу адукацыі на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі; аздараўленне дзяцей.
2.3. Прадметам дзейнасці Дзіцячага сада з'яўляецца:
забеспячэнне эфектыўнага функцыянавання Дзіцячага сада;
навучанне і выхаванне дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту.
2.4. Задачы Дзіцячага сада:
забеспячэнне дашкольнай адукацыі выхаванцаў у адпаведнасці з адукацыйным стандартам дашкольнай адукацыі;
забеспячэнне аховы жыцця і ўмацаванне фізічнага і псіхічнага здароўя выхаванцаў;
фарміраванне культуры здароўя, фізічнай культуры асобы дзіцяці;
фарміраванне ў выхаванцаў на аснове разнастайнага адукацыйнага зместу гуманнага стаўлення да сябе і навакольнага свету, эмацыйнай спагадлівасці, здольнасці да суперажывання;
забеспячэнне рознабаковага развіцця асобы дзіцяці, а таксама стварэнне ўмоў для яго ранняй сацыялізацыі;
развіццё пазнавальнай актыўнасці, дапытлівасці, імкнення да самастойнага пазнання і разважання, развіццё разумовых здольнасцяў і гаворкі дзіцяці;
далучэнне выхаванцаў да агульначалавечых каштоўнасцей;
фарміраванне грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, патрыятычных пачуццяў, маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры;
стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказанне ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
забеспячэнне пераемнасці паміж дашкольнай адукацыяй і I ступенню агульнай сярэдняй адукацыі;
правядзенне метадычнай работы, накіраванай на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу.
2.5. Дзіцячы сад у адпаведнасці з заканадаўствам ажыццяўляе наступныя функцыі:
стварэнне ўмоў для навучання і выхавання, ранняй сацыялізацыі выхаванцаў;
стварэнне ўмоў для засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі на даму для выхаванцаў, якія па медыцынскіх паказаннях пастаянна не могуць наведваць Дзіцячы сад;
стварэнне умоў для атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
стварэнне ўмоў для фізічнага, сацыяльна-маральнага, асобаснага, пазнавальнага, маўленчага і эстэтычнага развіцця выхаванцаў;
стварэнне ўмоў для фарміравання ў выхаванцаў грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, асноў патрыятызму, традыцыйных каштоўнасных установак;
стварэнне ўмоў для далучэння выхаванцаў да агульначалавечых каштоўнасцей і сучасных традыцый;
стварэнне ўмоў для развіцця ў выхаванцаў агульных і спецыяльных здольнасцяў да розных відах дзейнасці і творчасці;
стварэнне ўмоў для выяўлення і развіцця індывідуальных схільнасцей выхаванцаў і іх інтэлектуальна-творчага патэнцыялу;
стварэнне ўмоў для забеспячэння пераемнасці дашкольнай і I ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
стварэнне ўмоў для арганізацыі харчавання і медыцынскай дапамогі, выхаванцаў;
стварэнне ўмоў для забеспячэння сацыяльна-педагагічнай падтрымкі выхаванцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі;
стварэнне ўмоў для развіцця і самарэалізацыі педагагічных работнікаў на аснове павышэння іх прафесійнай і арганізацыйнай культуры.
2.6. Дзіцячы сад будуе свае адносіны з сям'ямі выхаванцаў па пытаннях выхавання і навучання дзяцей на прынцыпах супрацоўніцтва, ўзаемадзейнічае з установамі сярэдняга агульнага, спецыяльнага, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, сацыяльна-педагагічнымі; дзяржаўнымі арганізацыямі аховы здароўя; ўстановамі культуры і спорту, добраахвотнымі таварыствамі, юрыдычнымі і фізічнымі асобамі.
РАЗДЗЕЛ 3. ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ СТРУКТУРЫ І ШТАТНАГА РАСКЛАДУ ДЗІЦЯЧАГА САДА
3.1. У Дзіцячым садзе могуць стварацца структурныя падраздзяленні: пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, рэсурсны цэнтр, іншыя структурныя падраздзяленні.
3.2. Прававы статус і функцыі структурных падраздзяленняў Дзіцячага сада вызначаюцца гэтым Статутам і адпаведнымі палажэннямі, зацверджанымі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
3.3. На падставе рашэння кіраўніка (загадчыка) Дзіцячага сада структурныя падраздзяленні могуць стварацца як адасобленае падраздзяленне.
3.4. Прыём на працу ў Дзіцячы сад работнікаў ажыццяўляе кіраўнік (загадчык).
3.5. На педагагічную працу прымаюцца асобы, якія маюць неабходную прафесійную адукацыю або спецыяльную адукацыю з прадстаўленнем адпаведных пацвярджаючых дакументаў.
3.6. Працоўныя адносіны работнікаў у Дзіцячым садзе рэгулююцца працоўнымі дагаворамі (кантрактамі), якія заключаюцца ў адпаведнасці з працоўным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, калектыўным дагаворам, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку работнікаў.
3.7. Штатны расклад Дзіцячага сада зацвярджаецца кіраўніком (загадчыкам) па ўзгадненні з упаўнаважаным органам, на падставе тыпавых штатных нарматываў, якія зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі, у межах сродкаў, выдзеленых на аплату працы.
3.8. Атэстацыя педагагічных работнікаў Дзіцячага сада ажыццяўляецца ў парадку, які вызначаецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Кваліфікацыйныя патрабаванні да педагагічных работнікаў вызначаюцца адпаведнымі кваліфікацыйнымі характарыстыкамі.
3.9. Аплата працы работнікаў Дзіцячага сада ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, лакальнымі актамі, Калектыўным дагаворам Дзіцячага сада.
РАЗДЗЕЛ 4. АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
4.1. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца навучэнцы (выхаванцы), законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.
4.2. Адукацыйны працэс у Дзіцячым садзе ажыццяўляецца на аснове:
прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі;
адукацыйнага стандарту;
дасягненняў у галіне навукі і тэхнікі, што рэалізуюцца ў галінах эканомікі і сацыяльнай сферы інавацыйных праектаў;
педагагічна абгрунтаванага выбару формаў, метадаў і сродкаў навучання і выхавання;
культурных і духоўных традыцый і каштоўнасцяў беларускага народа, дасягненняў сусветнай культуры;
сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій.
4.3. Дзіцячы сад забяспечвае адпаведнасць адукацыі патрабаванням адукацыйнага стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі адпаведнай адукацыйнай праграмы.
4.4. Тэрмін атрымання дашкольнай адукацыі вызначаецца законнымі прадстаўнікамі выхаванцаў. Пры гэтым тэрмін засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі складае да пяці гадоў дзесяці месяцаў і можа быць павялічаны на адзін год па жаданні законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
4.5. Тэрмін атрымання адукацыі асобай, якая асвойвае змест адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адпавядае тэрміну атрымання дашкольнай адукацыі і на падставе заключэння дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі можа быць павялічаны на тэрмін ад аднаго года да двух гадоў.
4.6. Тэрмін атрымання дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі вызначаецца вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па адпаведным профілі.
4.7. Дзіцячы сад ажыццяўляе арганізацыю адукацыйнага працэсу цэлы год з 1 верасня па 31 жніўня.
4.8. Дзіцячы сад функцыянуе з 10,5-гадзінным рэжымам працы 5 дзён у тыдзень (за выключэннем выхадных дзён і дзяржаўных святаў).
Час знаходжання навучэнцаў у Дзіцячым садзе па жаданні яго законнага прадстаўніка можа быць павялічана або зменшана.
4.9. Навучанне і выхаванне пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца на адным з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь.
Адукацыйны працэс у Дзіцячым садзе ажыццяўляецца на рускай і беларускай мовах.
Працэс навучання і выхавання выхаванцаў будуецца на беларуская мове.
Рашэнне аб змене мовы навучання і выхавання прымаецца Заснавальнікам.
У Дзіцячым садзе могуць стварацца ўмовы для вывучэння мовы нацыянальных меншасцяў.
4.10. Прыём дзяцей ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці свабодных месцаў.
4.11. Адукацыйны працэс у Дзіцячым садзе ажыццяўляецца ў групах, на даму ці індывідуальна.
4.12. Адукацыйны працэс ажыццяўляецца індывідуальна на падставе рашэння кіраўніка (загадчыка) Дзіцячага сада ў адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам і індывідуальнай вучэбнай праграмай для навучэнцаў з асаблівымі індывідуальнымі адукацыйнымі патрэбамі.
4.13. Для выхаванцаў, якія па медыцынскіх паказаннях часова або пастаянна не могуць наведваць Дзіцячы сад, ствараюцца ўмовы для асваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі і спецыяльнай праграмы на ўзроўні дашкольнай адукацыі на даму.
У мэтах сацыялізацыі выхаванца, які асвойвае ўтрыманне адпаведнай адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі на даму, заняткі могуць арганізоўвацца на даму або ў спалучэнні заняткаў на даму і ў Дзіцячым садзе.
Рашэнне аб засваенні зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі або спецыяльнай праграмы на ўзроўні дашкольнай адукацыі на даму, арганізацыі заняткаў на даму або на хаце і ў Дзіцячым садзе прымаецца Органам кіравання, на падставе заявы законнага прадстаўніка выхаванца і ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі.
Парадак арганізацыі асваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай праграмы на ўзроўні дашкольнай адукацыі на даму вызначаецца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.
4.14. Прыём асоб для атрымання дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку на падставе заявы законнага прадстаўніка выхаванца, накіравання ў дзіцячы сад для асваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, выдадзенага органам кіравання, медыцынскай даведкі аб стане здароўя, а пры неабходнасці і іншых дакументаў, прадугледжаных заканадаўствам.
4.15. У Дзіцячым садзе выхаванцы аб'ядноўваюцца ў групы з улікам узросту дзяцей на 1 верасня адпаведнага навучальнага года:
другога ранняга ўзросту - ад аднаго года, да двух гадоў;
першую малодшую групу - ад двух да трох гадоў;
другую малодшую - ад трох да чатырох гадоў;
сярэднюю - ад чатырох да пяці гадоў;
старшую - ад пяці да сямі гадоў;
рознаўзроставую - ад аднаго года да сямі гадоў.
Камплектаванне груп і перавод выхаванцаў з адной групы ў другую ажыццяўляецца штогод на пачатак навучальнага года (1 верасня).
4.16. У Дзіцячым садзе могуць стварацца санаторныя, санаторныя спецыяльныя, спецыяльныя групы, групы інтэграванага навучання і выхавання, санаторныя групы інтэграванага навучання і выхавання.
4.17. Напаўняльнасць груп не павінна перавышаць:
другога ранняга ўзросту-10 выхаванцаў;
першая малодшая-15 выхаванцаў;
другая малодшая (ад трох да чатырох гадоў) - 20 выхаванцаў;
сярэдняя-20 выхаванцаў;
старшая – 20 выхаванцаў;
рознаўзроставая-12 выхаванцаў;
санаторная рознаўзроставая - 10 выхаванцаў.
Напаўняльнасць санаторных, спецыяльных, санаторных спецыяльных груп, груп інтэграванага навучання і выхавання, санаторных груп інтэграванага навучання і выхавання вызначаецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
4.18. Заснавальнік Дзіцячага сада можа ўсталёўваць іншую напаўняльнасць груп пры наяўнасці аб'ектыўных абставінаў, захаванні санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў у частцы размяшчэння і рэжыму адукацыйнага працэсу, у тым ліку нормаў плошчы на аднаго выхаванца ва ўсіх памяшканнях са знаходжаннем выхаванцаў.
4.19. Калі час знаходжання выхаванцаў складае ад 2 да 7 гадзін штодня, некалькі дзён у тыдзень, месяц, год, то ў дзіцячым садзе могуць стварацца групы кароткачасовага знаходжання пры ўмове захавання санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў.
4.20. Пры наяўнасці ўмоў і адсутнасці патрэбы ў месцах для дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту па рашэнні заснавальніка ў дзіцячым садзе можа быць арганізавана навучанне і выхаванне навучэнцаў першых класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі. Адукацыйных працэс у першых класах рэгламентуецца парадкам устаноўленым Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
4.21. Змест адукацыі, арганізацыя адукацыйнага працэсу Дзіцячага саду рэгламентуюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбна-праграмнай дакументацыі. Да вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ставяцца навучальныя планы і адукацыйная праграма дашкольнай адукацыі, навучальныя планы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, індывідуальны навучальны план. Парадак іх распрацоўкі, узгаднення і зацвярджэння вызначаецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
4.22. Асноўнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэсу ў Дзіцячым садзе з'яўляюцца гульня, занятак. Акрамя асноўных формаў арганізацыі адукацыйнага працэсу, могуць выкарыстоўвацца іншыя формы: экскурсія, назіранне і іншыя.
4.23. Штодзённае колькасць заняткаў (гульняў) у кожнай узроставай групе і іх паслядоўнасць вызначаюцца вучэбным планам, які распрацоўваецца дзіцячым садам і зацвярджаецца кіраўніком.
4.24. У адукацыйным працэсе Дзіцячага сада дапускаецца выкарыстанне вучэбных выданняў, афіцыйна зацверджаных альбо дапушчаных у якасці адпаведнага віду вучэбнага выдання Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, рэкамендаваных арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі, а таксама іншых выданняў, якія вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
4.25. У Дзіцячым садзе на працягу года ўстанаўліваюцца канікулы. Агульная працягласць канікул складае 112 каляндарных дзён: летнія – 92 каляндарных дня, зімовыя – 10 каляндарных дзён, вясновыя – 10 каляндарных дзён. У перыяд канікул плануецца і ажыццяўляецца дзейнасць фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці.
4.26. У адукацыйным працэсе псіхолага-педагагічная дыягностыка развіцця дзяцей праводзіцца толькі са згоды законных прадстаўнікоў дзяцей пасля тлумачэння іх правоў, звязаных з правядзеннем дыягностыкі, і толькі з мэтай вызначэння аптымальнай праграмы развіцця канкрэтнага дзіцяці.
4.27. Дзіцячы сад забяспечвае ахову жыцця і здароўя выхаванцаў.
Медыцынскае абслугоўванне выхванцаў у Дзіцячым садзе ажыццяўляецца медыцынскімі (медыцынскім) работнікамі, якія ўваходзяць у штат дзяржаўных арганізацый аховы здароўя па месцы знаходжання дзіцячага сада, у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
4.28. Харчаванне выхаванцаў у Дзіцячым садзе арганізуецца ў адпаведнасці з нормамі харчавання дзяцей ва ўстановах дашкольнай адукацыі, зацверджанымі пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, Міністэрствам гандлю Рэспублікі Беларусь для дадзенай узроставай катэгорыі.
Парадак і памер спагнанне платы за харчаванне выхаванцаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
4.29. Спыненне (датэрміновае спыненне) адукацыйных адносін, адлічэнне выхыванцай ажыццяўляецца ў выпадках і ў парадку, устаноўленых Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
РАЗДЗЕЛ 5. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
5.1. Выхаванцы Дзіцячага сада маюць права на:
атрыманне бясплатнай дашкольнай і спецыяльнай адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
перавод у іншыя ўстановы, якія забяспечваюць рэалізацыю адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ў парадку, які ўстанаўліваецца заканадаўствам;
навучанне і выхаванне ў межах зместу адукацыйнай праграмы па індывідуальным вучэбным плане ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў псіхафізічнага развіцця;
павагу чалавечай годнасці, абарону ад усіх формаў фізічнага і псіхічнага гвалту, абразы асобы, ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў адукацыі;
бясплатную карэкцыйна-педагагічную дапамогу;
карыстанне вучэбнымі дапаможнікамі;
бясплатны падвоз да Дзіцячага сада і назад (для выхаванцаў з іншых населеных пунктаў );
іншыя правы ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
5.2. Непаўналетнія замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, а таксама непаўналетнія замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца, дадатковая абарона або прыстанішча ў Рэспубліцы Беларусь або якія хадатайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца, дадатковай абароны або прыстанішча ў Рэспубліцы Беларусь, маюць права на дашкольную адукацыю на ўзроўні з непаўналетнімі грамадзянамі Рэспублікі Беларусь.
5.3. Законныя прадстаўнікі выхаванцаў (бацькі, усынавіцелі (удачарыцелі), апекуны, папячыцелі) маюць права на:
азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
удзел у кіраванні Дзіцячым садам;
абарону правоў і законных інтарэсаў выхаванцаў;
азнаямленне з ходам і зместам адукацыйнага працэсу, выкарыстоўваемымі метадамі навучання і выхавання;
атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (псіхалагічных, педагагічных) выхаванцаў;
іншыя правы, прадугледжаныя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
5.4. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх выхаванцаў абавязаны:
у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь несці персанальную адказнасць за выхаванне і стварэнне неабходных умоў для атрымання адукацыі сваіх дзяцей;
забяспечваць умовы для атрымання адукацыі і развіцця выхаванца;
паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, распарадку дня Дзіцячага сада;
ажыццяўляць іншыя абавязкі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
5.5. Педагагічныя работнікі маюць права на:
абарону прафесійнага гонару і годнасці;
забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці;
творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, вучэбных выданняў і сродкаў навучання;
доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;
удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі;
удзел у кіраванні Дзіцячым садам;
павышэнне кваліфікацыі; маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;
аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;
бясплатны падвоз да Дзіцячага сада і назад школьным аўтобусам па маршруце іх руху ў выпадку адсутнасці аўтамабільных перавозак пасажыраў у рэгулярных зносінах транспартам агульнага карыстання, якія забяспечваюць прыбыццё педагагічных работнікаў да пачатку яго працоўнага дня да месца працы і назад, і пры наяўнасці свабодных пасадачных месцаў у школьным аўтобусе;
іншыя сацыяльныя гарантыі, устаноўленыя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі актамі Дзіцячага сада.
5.6. Педагагічныя работнікі абавязаны:
ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;
выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;
паважаць гонар і годнасць выхаванцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;
весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод выхаванцаў і іх законных прадстаўнікоў;
ствараць бяспечныя ўмовы пры арганізацыі адукацыйнага працэсу з выхаванцамі;
забяспечваць выкананне спецыяльных ўмоў, неабходных для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя абавязковыя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны;
выконваць палажэнні Статута;
іншыя абавязкі педагагічных работнікаў, устаноўленыя актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі актамі Дзіцячага саду.
5.7. Педагагічныя работнікі не маюць права аказваць платныя кансультатыўныя паслугі па асобных адукацыйных абласцях адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, спецыяльных праграмах на ўзроўні дашкольнай адукацыі.
5.8. Педагагічным работнікам забараняецца выкарыстоўваць адукацыйны працэс у палітычных мэтах або для падахвочвання удзельнікаў адукацыйнага працэсу да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і іншым актам заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
5.9. Педагагічную дзейнасць не могуць ажыццяўляць асобы: пазбаўленыя
права займацца педагагічнай дзейнасцю; якія маюць судзімасць, якая не знята або не пагашана;
прызнаныя недзеяздольнымі і абмежавана дзеяздольнымі;
не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
якія маюць медыцынскія супрацьпаказанні да ажыццяўлення педагагічнай дзейнасці.
5.10. Пры ўзнікненні ў перыяд ажыццяўлення педагагічнай дзейнасці абставінаў, якія перашкаджаюць яе ажыццяўленню і прадугледжаных дадзеным Статутам, ажыццяўленне педагагічнай дзейнасці спыняецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
5.11. Правы і абавязкі іншых работнікаў Дзіцячага сада, якія не з'яўляюцца педагагічнымі, устанаўліваюцца дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, Статутам і іншымі лакальнымі актамі Дзіцячага сада, заключанымі з імі працоўнымі кантрактамі (дамовамі).
5.12. Функцыянальныя абавязкі, правы і адказнасць работнікаў Дзіцячага сада вызначаюцца службовымі і працоўнымі інструкцыямі, якія распрацоўваюцца ў структурных падраздзяленнях і зацвярджаюцца кіраўніком (загадчыкам) па ўзгадненні з першаснай прафсаюзнай арганізацыяй.
5.13. З мэтай урэгулявання рознагалоссяў паміж удзельнікамі адукацыйных адносін, у выпадках узнікнення канфлікту інтарэсаў работнікаў у Дзіцячым садзе ствараецца камісія па вырашэнні канфлікту інтарэсаў.
5.14. Парадак стварэння, арганізацыя працы, прыняцця рашэнняў камісіяй па вырашэнні канфлікту інтарэсаў работнікаў і іх выкананне ўстаноўлена дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
5.15. Супрацоўнікі Дзіцячага сада, бацькі, іншыя законныя прадстаўнікі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь нясуць адказнасць за пашкоджанне памяшканняў і будынкаў Дзіцячага сада, абсталявання, інвентара і іншай маёмасці.
РАЗДЗЕЛ 6. ПАРАДАК КІРАВАННЯ ДЗЕЙНАСЦЮ ДЗІЦЯЧАГА САДА
6.1. Кіраванне Дзіцячым садам ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і дадзеным Статутам.
6.2. Непасрэднае кіраўніцтва Дзіцячым садам ажыццяўляе кіраўнік (загадчык), які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад займаемай пасады ў парадку, устаноўленым заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.
6.3. Асноўным органам самакіравання ў Дзіцячым садзе з'яўляецца педагагічны савет, які ўзначальваецца кіраўніком (загадчыкам).
6.4. У Дзіцячым садзе могуць стварацца папячыцельскі савет, бацькоўскі камітэт.
6.5. З мэтай забеспячэння сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай падтрымкі непаўналетніх выхаванцаў Дзіцячага сада, садзейнічання ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў непаўналетніх, паляпшэння якасці работы па суправаджэнні дзяцей, прызнаных знаходзячыміся ў сацыяльна небяспечным становішчы ў Дзіцячым садзе ствараецца Савет па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх, кампетэнцыя і арганізацыя дзейнасці якога вызначаецца дзеючым Палажэннем аб савеце ўстановы адукацыі па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
6.6. Дзейнасць педагагічнага савета, папячыцельскага савета, бацькоўскага камітэта, Савета па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Статутам Дзіцячага сада.
6.7. Службовыя абавязкі кіраўніка (загадчыка) Дзіцячым садам зацвярджаюцца Органам кіравання.
6.8. Паўнамоцтвы кіраўніка (загадчыка) Дзіцячым садам:
арганізуе выкананне заканадаўства Рэспублікі Беларусь, рашэнняў дзяржаўных органаў кіравання адукацыяй, раённага выканаўчага камітэта;
дзейнічае ад імя Дзіцячага сада без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі сваёй дзейнасці;
фарміруе структуру і штатны расклад Дзіцячага сада, уносіць ва ўстаноўленым парадку заснавальніку прапановы па ўдасканаленні арганізацыйна-штатнай структуры;
перадае функцыі па забеспячэнні дзейнасці дзяржаўным установам, створаным Старадарожскім раённым выканаўчым камітэтам для забеспячэння падпарадкаваных яму бюджэтных арганізацый;
ажыццяўляе прыносячую даходы дзейнасць;
заключае дагаворы, выдае загады, распараджэнні і дае ўказанні, абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі Дзіцячага сада;
ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў па ўзгадненні з Органам кіравання;
нясе адказнасць за размеркаванне нагрузкі педагагічным работнікам;
нясе адказнасць за якасць і эфектыўнасць працы, ахову працы работнікаў, ахову правоў, жыцця і здароўя удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
ажыццяўляе кантроль за ходам і вынікамі адукацыйнага працэсу;
ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання Дзіцячага сада.
6.9. Кіраўнік (загадчык) Дзіцячым садам забяспечвае:
адукацыйны працэс у адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, якая прадугледжана Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі;
якасць дашкольнай адукацыі;
распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі;
падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў і бяспечныя ўмовы пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага працоўнага распарадку Дзіцячага сада;
маральнае і матэрыяльнае стымуляванне педагагічных і іншых работнікаў Дзіцячага сада;
меры сацыяльнай абароны выхаванцаў;
стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і аказання першай медыцынскай дапамогі выхаванцам;
арганізацыю бясплатнага падвозу выхаванцаў да Дзіцячага сада і назад з іншых населеных пунктаў;
азнаямленне законных прадстаўнікоў выхаванцаў пры залічэнні дзіцяці ва ўстанову дашкольнай адукацыі са Статутам установы, пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, ліцэнзіяй па іх патрабаванню - з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці дашкольнай адукацыі;
іншыя абавязкі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
6.10. Кіраўнік (загадчык) Дзіцячым садам ад імя Дзіцячага сада мае права:
прымаць удзел у эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў сферы адукацыі;
уваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;
мець іншыя правы ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і дадзеным Статутам.
6.11. Аплата працы кіраўніка (загадчыка) Дзіцячым садам, у тым ліку заахвочванне за вынікі працы, ажыццяўляецца ў парадку, вызначаным актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 7. МАЁМАСЦЬ І ПАРАДАК ФІНАНСАВАННЯ ДЗІЦЯЧАГА САДА
7.1. Маёмасць Дзіцячага сада складаюць асноўныя фонды і абаротныя сродкі, а таксама іншыя матэрыяльныя каштоўнасці, кошт якіх адлюстраваны ў балансе.
7.2. Матэрыяльна-тэхнічная база Дзіцячага сада фарміруецца па дзеючым нарматывам з улікам забеспячэння адукацыйнага працэсу і віду ўстановы адукацыі і ўключае: будынкі, збудаванні, зямельны ўчастак, інжынерныя камунікацыі, абсталяванне.
7.3. Маёмасць, перададзеная Дзіцячаму саду, адносіцца да камунальнай уласнасці Старадарожскага раёна і знаходзіцца ў яго аператыўным кіраванні. Дзіцячы сад у адносінах замацаванай за ім маёмасці ажыццяўляе права валодання, карыстання і распараджэння ёю ў межах, устаноўленых заканадаўствам, і ў адпаведнасці з мэтамі сваёй дзейнасці. Памяшканні Дзіцячага сада абсталёўваюцца неабходным наглядным абсталяваннем, інвентаром і эксплуатуюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі аховы працы, санітарных нормаў і правілаў.
7.4. Дзіцячы сад не мае права без згоды Уласніка адчужаць або іншым спосабам распараджацца замацаванай за ім маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых яму па каштарысе.
7.5. Фінансаванне Дзіцячага сада ажыццяўляецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту на аснове дзяржаўных і мясцовых нарматываў фінансавання, вызначаных у разліку на аднаго выхаванца для дадзенага віду ўстановы адукацыі. Прыцягненне Дзіцячым садам дадатковых сродкаў не цягне за сабой зніжэнне нарматываў і памераў яго фінансавання з бюджэту.
7.6. Дадатковымі крыніцамі фінансавання Дзіцячага сада з'яўляюцца:
даходы, атрыманыя ад аказання платных адукацыйных паслуг;
добраахвотныя ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб;
сродкі папячыцельскага савета;
бязвыплатная (спонсарская) дапамога.
7.7. Спонсарамі Дзіцячага сада могуць быць ўстановы, арганізацыі, а таксама прыватныя асобы, зацікаўленыя ў яго станаўленні і развіцці.
7.8.Дзіцячы сад можа аказваць платныя адукацыйныя паслугі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
7.9. Платныя паслугі не могуць быць аказаны ўзамен і ў рамках асноўнай адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца з бюджэту.
7.10. Аказанне платных адукацыйных паслуг ажыццяўляецца на падставе дагавора аб платных паслугах у сферы адукацыі;
7.11. Грашовыя сродкі, атрыманыя ў выніку ажыццяўлення гаспадарчай дзейнасці, у тым ліку аказання платных адукацыйных паслуг, паступаюць у самастойнае распараджэнне Дзіцячага сада, улічваюцца і расходуюцца па каштарысах, якія зацвярджаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
7.12. Умацаванне, абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Дзіцячага сада ажыццяўляецца за кошт бюджэтных сродкаў, а таксама сродкаў, атрыманых у выніку аказання платных адукацыйных паслуг, рэалізацыі прадукцыі і паслуг насельніцтву, добраахвотных ахвяраванняў арганізацый, фізічных і юрыдычных асоб, іншых відаў дзейнасці, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 8. МІЖНАРОДНАЕ СУПРАЦОЎНІЦТВА
8.1. Дзіцячы сад мае права ўстанаўліваць прамыя сувязі з Органамі кіравання адукацыяй і ўстановамі замежных краін, міжнароднымі арганізацыямі, фондамі ў мэтах абмену вопытам арганізацыі адукацыйнага працэсу, правядзення сумесных мерапрыемстваў.
8.2. Дзіцячы сад мае права па ўзгадненні з Заснавальнікам заключаць пагадненні з замежнымі ўстановамі (агульнаадукацыйнымі) аб абмене педагагічнымі работнікамі, аб стварэнні сумесных (асацыіраваных) устаноў.
8.3. Міжнароднае супрацоўніцтва Дзіцячы сад ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 9. ЛІЦЭНЗАВАННЕ І ЎЛІК, КАНТРОЛЬ І САМАКАНТРОЛЬ ЗА ЗАБЕСПЯЧЭННЕМ ЯКАСЦІ АДУКАЦЫІ
9.1. Адукацыйная дзейнасць Дзіцячага сада ліцэнзуецца ў адпаведнасці з заканадаўствам аб ліцэнзаванні.
9.2. Дзіцячы сад ажыццяўляе аператыўны, бухгалтарскі і статыстычны ўлік, уяўляе ва ўстаноўленым парадку статыстычную і бухгалтарскую справаздачнасць, а таксама аператыўную інфармацыю аб фінансава-гаспадарчай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.
9.3. Вядзенне бухгалтарскага ўліку ажыццяўляецца бухгалтэрыяй дзяржаўнай установы “Старадарожскі раённы цэнтр па забеспячэнні дзейнасці бюджэтных арганізацый” на падставе дагавора аб аказанні паслуг для забеспячэння дзейнасці бюджэтнай арганізацыяй.
9.4. Дзіцячы сад вядзе архіўныя справы і справаводства на беларускай ці рускай мове і ў парадку, вызначаным заканадаўствам.
9.5. Пісьмовая справаздачнасць вышэйстаячым органам кіравання адукацыі прадстаўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
9.6. За непрадастаўленне і (або) скажэнне справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадастаўлення службовыя асобы Дзіцячага сада нясуць адказнасць, у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
9.7. Рэвізіі (праверкі) фінансава-гаспадарчай дзейнасці Дзіцячага сада праводзяцца дзяржаўнымі і кантралюючымі органамі, упаўнаважанымі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства ажыццяўляць рэвізіі фінансава-гаспадарчай дзейнасці.
9.8. Дзяржаўны кантроль забеспячэння якасці адукацыі ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
9.9. Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі ў Дзіцячым садзе вызначаюцца кіраўніком (загадчыкам) ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
РАЗДЗЕЛ 10. ПАРАДАК РЭАРГАНІЗАЦЫІ І ЛІКВІДАЦЫЯ ДЗІЦЯЧАГА САДА
10.1. Змяненне віду, рэарганізацыя і ліквідацыя Дзіцячага сада ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
10.2. Рашэнне аб рэарганізацыі, ліквідацыі Дзіцячага сада прымаецца Заснавальнікам у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
10.3. Рашэнне аб змяненні віду Дзіцячага сада прымаецца Заснавальнікам па ўласнай ініцыятыве альбо па ініцыятыве Дзіцячага сада пры сукупнасці наступных умоў:
абгрунтаванні неабходнасці змены віду Установы адукацыі;
адпаведнасці Установы адукацыі крытэрыям заяўленага віду.
10.4. У выпадку спынення дзейнасці Дзіцячага сада, анулявання, спынення дзеяння спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) на адукацыйную дзейнасць Дзіцячага сада Заснавальнік прымае меры па пераводзе выхаванцаў, са згоды законных прадстаўнікоў выхаванцаў, у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
РАЗДЗЕЛ 11. ПАРАДАК УНЯСЕННЯ ЗМЯНЕННЯЎ І (АБО) ДАПАЎНЕННЯЎ У СТАТУТ
11.1. Унясенне змяненняў і (або) дапаўненняў у дадзены Статут ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, і зацвярджаецца па рашэнню Заснавальніка.
11.2. Дадзены Статут уступае ў сілу з моманту яго дзяржаўнай рэгістрацыі ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.