Кансультацыя для педагогаў: Нетрадыцыйныя тэхнікі малявання ў дзіцячым садзе і іх ролю ў развіцці дзяцей дашкольнага ўзросту

Як вы думаеце, што можа абазначаць слова нетрадыцыйна?

Нетрадыцыйна - не грунтуючыся на традыцыі. Адбываючыся не ў сілу традыцыі, уладкоўваючыся не па заведзенай звычаю. Адрозніваючыся арыгінальнасцю. Не прытрымліваючыся традыцый. (Тлумачальны слоўнік Яфрэмавай. ТФ.Яфрэмава. 2000.) Сінонімы: індывідуальна, на новы лад, неардынарна, непаўторна, нестандартна, нетрывіяльна, арыгінальна, па-новаму, па-свойму, самабытна, самастойна, своеасабліва, своеобычно. (Слоўнік сінонімаў).

- Што маецца на ўвазе пад словазлучэннем «нетрадыцыйнае маляванне»? Нетрадыцыйнае маляванне – мастацтва адлюстроўваць, не грунтуючыся на традыцыі. Дзеці з самага ранняга ўзросту спрабуюць адлюстраваць свае ўражанні аб навакольным свеце ў сваім выяўленчым творчасці.

Маляванне нетрадыцыйнымі спосабамі - займальная, зачаравальная дзейнасць, якая здзіўляе і захапляе дзяцей. Важную ролю ў развіцці дзіцяці гуляе якая развівае асяроддзе. Таму пры арганізацыі прадметна - развіццёвай асяроддзя трэба ўлічыць, каб змест насіла развівае характар, і было накіраваны на развіццё творчасці кожнага дзіцяці ў адпаведнасці з яго індывідуальнымі магчымасцямі, даступнай і адпаведнай узроставым асаблівасцям дзяцей. Колькі дома непатрэбных цікавых рэчаў (зубная шчотка, расчоскі, паралон, коркі, пенапласт, шпулька нітак, свечкі і г. д.). Выйшлі пагуляць, прыгледзьцеся, колькі тут цікавага: палачкі, гузы, лісточкі, каменьчыкі, насенне раслін, пух дзьмухаўца, чартапалоху, таполі...

Усімі гэтымі прадметамі можна ўзбагаціць куток прадуктыўнай дзейнасці. Незвычайныя матэрыялы і арыгінальныя тэхнікі прыцягваюць дзяцей тым, што тут не прысутнічае слова «Нельга», можна маляваць чым хочаш і як хочаш і нават можна прыдумаць сваю незвычайную тэхніку. Дзеці адчуваюць незабыўныя, станоўчыя эмоцыі, а па эмоцыям можна меркаваць пра настроі дзіцяці, аб тым, што яго радуе, што яго засмучае.

Правядзенне заняткаў з выкарыстаннем нетрадыцыйных тэхнік

- Спрыяе здыманню дзіцячых страхаў;

- Развівае ўпэўненасць у сваіх сілах;

- Развівае прасторавае мысленне;

- Вучыць дзяцей свабодна выказваць сваю задуму;

- Падахвочвае дзяцей да творчых пошукаў і рашэнняў;

- Вучыць дзяцей працаваць з разнастайным матэрыялам;

- Развівае пачуццё кампазіцыі, рытму, каларыту, цветовосприятия; пачуццё фактурнага і аб'ёмнасці;

- Развівае дробную маторыку рук;

- Развівае творчыя здольнасці, уяўленне і палёт фантазіі.

- Падчас працы дзеці атрымліваюць эстэтычнае задавальненне.

Існуе шмат тэхнік нетрадыцыйнага малявання, іх незвычайнасць складаецца ў тым, што яны дазваляюць дзецям хутка дасягнуць жаданага выніку. Напрыклад, нейкаму дзіцяці будзе нецікава маляваць пальчыкамі, рабіць малюнак уласнай далонькай, ставіць на паперы чарнілам і атрымліваць пацешны малюнак. Дзіця любіць хутка дасягаць выніку ў сваёй працы.

Кляксаграфія

Яна заключаецца ў тым, каб навучыць дзяцей рабіць кляксы (чорныя і рознакаляровыя). Затым ужо 3-гадовае дзіця можа глядзець на іх і бачыць вобразы, прадметы або асобныя дэталі. "На што падобная твая або мая клякса?", "Каго ці што яна табе нагадвае?" - гэтыя пытанні вельмі карысныя, т. к. развіваюць мысленне і ўяўленне. Пасля гэтага, не прымушаючы дзіцяці, а паказваючы, рэкамендуем перайсці да наступнага этапу - обведение або дорисовка кляксаў. У выніку можа атрымацца цэлы сюжэт.

Маляванне ўдваіх на доўгай паласе паперы

Дарэчы кажучы, фармат паперы карысна змяняць (г. зн. даваць не толькі стандарт). У дадзеным выпадку доўгая палоска дапаможа маляваць ўдваіх, не замінаючы адзін аднаму. Можна маляваць ізаляваныя прадметы або сюжэты, г. зн. працаваць побач. І нават у гэтым выпадку дзіцяці цяплей ад локця мамы ці таты. А потым пажадана перайсці да калектыўнага малявання. Дарослыя і дзіця дамаўляюцца хто, што будзе маляваць, каб атрымаўся адзін сюжэт.

Штурхель жорсткай полусухой пэндзлем

Сродкі выразнасці: фактурнага афарбоўкі, колер. Матэрыялы: жорсткая пэндзаль, гуаш, папера любога колеру і фармату альбо выразаны сілуэт пухнатага або калючага жывёлы. Спосаб атрымання малюнка: дзіця апускае ў гуаш пэндзаль і б'е ёю па паперы, трымаючы вертыкальна. Пры працы пэндзаль у ваду не апускаецца. Такім чынам запаўняецца ўвесь ліст, контур або шаблон. Атрымліваецца імітацыя фактурнага пухнатай ці калючым паверхні.

Маляванне пальчыкамі

Сродкі выразнасці: пляма, кропка, кароткая лінія, колер. Матэрыялы: місачкі з гуашшу, шчыльная папера любога колеру, невялікія лісты, сурвэткі. Спосаб атрымання малюнка: дзіця апускае ў гуаш пальчык і наносіць кропкі, плямкі на паперу. На кожны пальчык набіраецца фарба рознага колеру. Пасля працы пальчыкі выціраюцца сурвэткай, затым гуаш лёгка змываецца.

Маляванне далонькай

Сродкі выразнасці: пляма, колер, фантастычны сілуэт. Матэрыялы: шырокія сподачак з гуашшу, пэндзаль, шчыльная папера любога колеру, лісты вялікага фармату, сурвэткі. Спосаб атрымання малюнка: дзіця апускае ў гуаш далоньку (ўсю пэндзаль) або афарбоўвае яе з дапамогай пэндзліка (з 5ти гадоў) і робіць адбітак на паперы. Малююць і правай і левай рукамі, афарбаванымі рознымі кветкамі. Пасля работы рукі выціраюцца сурвэткай, затым гуаш лёгка змываецца.

Маляванне з сакрэтам ў тры пары рук

Бярэцца прастакутны ліст паперы, 3 алоўка. Размяркоўваюцца дарослыя і дзіця: хто будзе маляваць першы, хто другі, хто трэці. Першы пачынае маляваць, а затым закрывае свой малюнак, захіліўшы лісточак зверху і пакінуўшы ледзь-ледзь, якую-то частка, для працягу (шыя, да прыкладу). Другі, не бачачы нічога, акрамя шыі, працягвае, натуральна, тулава, пакінуўшы бачнай толькі частка ног. Трэці заканчвае. Затым адкрываецца ўвесь лісток - і амаль заўсёды атрымліваецца смешна: ад неадпаведнасці прапорцый, каляровых гам.

Маляванне самога сябе або маляванне з натуры любімых цацак

Маляванне з натуры развівае назіральнасць, уменне ўжо не тварыць, а рабіць па правілах, г. зн. намаляваць так, каб было падобна на арыгінал і прапорцыямі, і формамі, і колерам. Прапануеце спачатку намаляваць самога сябе, гледзячы ў люстэрка. А яшчэ абавязкова шмат разоў пазіраючы ў люстэрка. А яшчэ лепш, пакажыце, як вы, дарослыя, будзеце маляваць сябе, абавязкова шмат разоў пазіраючы ў люстэрка. Далей хай сам дзіця выбірае сабе прадмет, Гэта можа быць любімая лялька, мішка або машына. Важна вучыць доўга назіраць, супастаўляючы часткі прадмета. І яшчэ. Калі дзіця адыдзе ад натуры, ўнясе што-то сваё, у выніку чаго з'явіцца зусім непадобны прадмет або цацка, - не засмучайцеся. Пахваліце свайго малога: "Ты сёння намаляваў новую машыну! Напэўна, табе такую хочацца?" Але абавязкова ў канцы такога малявання важна пытацца: "А чым намаляваная машына адрозніваецца ад гэтай?"

Звальванне паперы

Сродкі выразнасці: фактура, аб'ём. Матэрыялы: сурвэткі альбо каляровая двухбаковая папера, клей ПВА, наліты ў сподак, шчыльная папера або каляровы кардон для асновы. Спосаб атрымання малюнка: дзіця мне ў руках паперу, пакуль яна не стане мяккай. Затым скатывает з яе шарык. Памеры яго могуць быць рознымі: ад маленькага (ягадка) да вялікай (воблачка, кім для снегавіка). Пасля гэтага папяровы камячок апускаецца ў клей і прыляпляецца на аснову.

«Я малюю маму»...

Добра было б працягнуць маляванне з натуры або маляванне па памяці (аб'ектамі для такога малюнка могуць стаць члены сям'і, сваякі і сябры). У якасці дапаможнага матэрыялу могуць быць фатаграфіі або гутаркі аб характэрных асаблівасцях вонкавага выгляду адсутных сваякоў...Бяруцца і разглядаюцца фатаграфіі. Праводзіцца гутарка: "Якая бабуля Валя? Якія ў яе валасы? Прычоска? Любімае сукенка? Ўсмешка?" І пачынаецца працэс сатворчасці. Праз час можна прапанаваць намаляваць па памяці сябровак. Калі збярэцца досыць малюнкаў з выявай сваякоў і сяброў, раім арганізаваць міні-выставу "Мае родныя і блізкія", дзе па вартасці ацэньваюцца першыя партрэты дашкольніка.

Адбітак пакамячанай паперай

Сродкі выразнасці: пляма, фактура, колер. Матэрыялы: сподак альбо пластыкавая скрыначка, у якую ўкладзена штэмпельныя падушка з тонкага поролона, прасякнутая гуашшу, шчыльная папера любога колеру і памеру, змятая папера. Спосаб атрымання малюнка: дзіця прыціскае скамечаную паперу да штемпельной падушцы з фарбай і наносіць адбітак на паперу. Каб атрымаць іншы колер, мяняюцца і сподак, і змятая папера.

Васковыя крэйды + акварэль

Сродкі выразнасці: колер, лінія, пляма, фактура. Матэрыялы: васковыя крэйды, шчыльная белая папера, акварэль, пэндзля. Спосаб атрымання малюнка: дзіця малюе васковымі крэйдамі на белай паперы. Затым зафарбоўвае ліст акварэллю ў адзін або некалькі кветак. Малюнак крэйдай застаецца не закрашанай.

Свечка + акварэль

Сродкі выразнасці: колер, лінія, пляма, фактура. Матэрыялы: свечка, шчыльная папера, акварэль, пэндзля. Спосаб атрымання малюнка: дзіця малюе свечкай на паперы. Затым зафарбоўвае ліст акварэллю ў адзін або некалькі кветак. Малюнак свечкай застаецца белым.

Кропкавы малюнак

Дзецям падабаецца ўсё нетрадыцыйнае. Маляванне кропкамі ставіцца да незвычайным, у дадзеным выпадку, прыёмам. Для рэалізацыі можна ўзяць фламастар, аловак, паставіць яго перпендыкулярна да белага ліста паперы і пачаць маляваць. Але вось лепш за ўсё атрымліваюцца кропкавыя малюнкі фарбамі. Вось як гэта робіцца. Запалка, вычышчаная ад серы, туга заматывается невялікім кавалачкам ваты і акунаецца ў густую фарбу. А далей прынцып нанясення кропак такой жа. Галоўнае, адразу ж зацікавіць дзіцяці.

Набрызг

Сродкі выразнасці: кропка, фактура. Матэрыялы: папера, гуаш, жорсткая пэндзаль, кавалак шчыльнага кардона або пластыка (5x5 гл). Спосаб атрымання малюнка: дзіця набірае фарбу на пэндзаль і ўдарае пэндзлем пра кардон, які трымае над паперай. Затым зафарбоўвае ліст акварэллю ў адзін або некалькі кветак. Фарба распырскваецца на паперу.

Адбіткі лісця

Сродкі выразнасці: фактура, колер. Матэрыялы: папера, гуаш, лісце розных дрэў (пажадана апалае), пэндзля. Спосаб атрымання малюнка: дзіця пакрывае лісток дрэва фарбамі розных колераў, затым прыкладвае яго афарбаванай бокам да паперы для атрымання адбітка. Кожны раз бярэцца новы лісток. Хвосцікі ў лісця можна дамаляваць пэндзлем.

Паралонавыя малюнкі

Чаму-то мы ўсё схільныя думаць, што, калі малюем фарбамі, то абавязкова і пэндзлікам. Далёка не заўсёды, сцвярджаюць тризовцы. На дапамогу можа прыйсці паралон. Раім зрабіць з яго самыя розныя разнастайныя маленькія геаметрычныя фігуркі, а затым прымацаваць іх тонкай дротам да палачцы або аловак (не заменчанымі). Прылада працы ўжо гатова. Цяпер яго можна абмакнуць у фарбу і метадам штампаў маляваць чырвоныя трыкутнікі, жоўтыя гурткі, зялёныя квадраты (увесь паралон у адрозненне ад ваты добра мыецца). Спачатку дзеці хаатычна будуць маляваць геаметрычныя фігуры. А затым прапануеце зрабіць з іх простыя арнаменты - спачатку з аднаго віду фігур, затым з двух, трох.

Загадкавыя малюнкі

Загадкавыя малюнкі могуць атрымлівацца наступным чынам. Бярэцца кардон памерам прыкладна 20х20 гл І складаецца напалову. Затым выбіраецца паўшарсцяных або ваўняная нітка даўжынёй каля 30 см, яе канец на 8 - 10 см обмакивается у густую фарбу і заціскаецца ўнутры кардона. Затым варта павадзіць ўнутры кардона гэтай ніткай, а потым выняць яе і раскрыць кардон. Атрымліваецца хаатычнае малюнак, якое разглядаюць, абводзяць і дамалёўваюць дарослыя з дзецьмі. Надзвычай карысна даваць назвы атрыманым малюнках. Гэта складаная разумова-моўная праца ў спалучэнні з выяўленчай будзе спрыяць інтэлектуальнаму развіццю дзяцей дашкольнага ўзросту.

Маляванне крэйдай

Дашкольнікі любяць разнастайнасць. Гэтыя магчымасці прадастаўляюць нам звычайныя крэйды, сангіна, вугаль. Гладкі асфальт, фарфор, керамічная плітка, камяні - вось той падмурак, на якое добра кладзецца дробны і вугаль. Так, асфальт размяшчае да ёмістаму выявы сюжэтаў. Іх (калі няма дажджу) можна развіваць на наступны дзень. А затым па сюжэтах складаць апавяданні. А на керамічных плітках (якія часам у рэштках захоўваюцца дзе-небудзь у каморы) мы рэкамендуем маляваць крэйдай або вугалем ўзоры, маленькія прадметы. Вялікія камяні (тыпу волунов) просяцца ўпрыгожыць іх пад малюнак галавы жывёлы ці пад пянёк. Гледзячы, што ці каго па форме камень нагадвае.

Метад чароўнага малюнка

Рэалізуецца гэты метад так. Вуглом васковай свечкі на белай паперы малюецца малюнак (ялінка, домік, а можа бать цэлы сюжэт). Затым пэндзлем, а лепш ватай або поролоном, фарба наносіцца зверху на ўсе малюнак. З прычыны таго, што фарба не кладзецца на тлустае малюнак свечкай - малюнак як бы з'яўляецца раптоўна перад вачыма хлопцаў, выяўляючыся. Можна такі ж эфект можна атрымаць, малюючы спачатку канцылярскім клеем або кавалачкам гаспадарчага мыла. Пры гэтым не апошнюю ролю адыгрывае падбор фону да прадмета. Да прыкладу, намаляванага свечкай снегавіка лепш зафарбаваць блакітнай фарбай, а лодачку зялёнай. Не трэба турбавацца, калі пры маляванні пачнуць крышыцца свечкі або мыла. Гэта залежыць ад іх якасці.

Размалёўка маленькіх каменьчыкаў

Зразумела, часцей за ўсё дзіця адлюстроўвае па плоскасці, на паперы, радзей на асфальце, пліткі вялікіх камянях. Плоскасцевае малюнак дома, дрэў, машын, жывёл на паперы не так цягне, як стварэнне аб'ёмных уласных тварэнняў. У гэтай сувязі ў ідэале выкарыстоўваюцца марскія каменьчыкі. Яны гладкія, маленькія і маюць розную форму. Сама форма каменьчыка часам падкажа дзіцяці, які вобраз у дадзеным выпадку стварыць ( а часам дарослыя дапамогуць малышам). Адзін каменьчык лепш падмаляваць пад жабу, іншы - пад жучка, а з трэцяга выйдзе выдатны грыбок. На каменьчык наносіцца яркая густая фарба - і вобраз гатовы. А лепш яго скончыць так: пасля таго, як каменьчык высахне, пакрыць яго бескаляровым лакам. У гэтым выпадку блішчыць, ярка пераліваецца аб'ёмны жук ці жаба, зробленая дзіцячымі рукамі. Гэтая цацка яшчэ не адзін раз будзе ўдзельнічаць у самастойных дзіцячых гульнях і прыносіць немалую карысць яе гаспадару.

Метад ніткаграфіі

Існуе гэты метад у асноўным для дзяўчынак. Але гэта не значыць, што ён не прыдатны для дзяцей іншага полу. А складаецца ён у наступным. Спачатку робіцца з кардона экран памерам 25х25 см. На кардон наляпляецца або аксамітная папера, аднатонны або фланель. Да экрана добра было б падрыхтаваць сімпатычныя мяшочак з наборам ваўняных або паўшарсцяных нітак розных кветак. У аснове гэтага метаду ляжыць наступная асаблівасць: да фланэлі або аксамітнай паперы прыцягваецца нітачкі, якія маюць пэўны працэнт воўны. Трэба толькі прымацоўваць іх лёгкімі рухамі паказальнага пальца. З такіх нітак можна рыхтаваць цікавыя сюжэты. Развіваецца ўяўленне, пачуццё густу. Асабліва дзяўчынкі вучацца ўмела падбіраць колеру. Да светлай фланэлі падыходзяць адны колеру нітак, а да цёмнай - зусім іншыя. Так пачынаецца паступовы шлях да жаночаму рамяству, вельмі патрэбнага для іх вырабу.

Метад манатыпіі

Два словы пра гэта, на жаль, рэдка выкарыстоўваным метадзе. І дарэмна. Таму што ён тоіць у сабе нямала заманлівай для дашкольнікаў. Калі каротка сказаць, то гэта малюнак на цэлафане, якое потым пераносіцца на паперу. На гладкім цэлафане малюю фарбай з дапамогай пэндзля, або запалкі з ваткой, або пальцам. Фарба павінна быць густы і яркай. І адразу ж, пакуль не высахла фарба, перагортваюць цэлафан выявай ўніз на белую шчыльную паперу і як бы змакаюць малюнак, а затым падымаюць. Атрымліваецца два малюнка. Часам малюнак застаецца на цэлафане, часам на паперы.

Маляванне на мокрай паперы

Да нядаўніх часоў лічылася, што маляваць можна толькі на сухой паперы, бо фарба досыць разбаўлена вадой. Але існуе цэлы шэраг прадметаў, сюжэтаў, вобразаў, якія лепш маляваць на вільготнай паперы. Патрэбна няпэўнасць, расплывістасць, напрыклад, калі дзіця хоча адлюстраваць наступныя тэмы: "Горад у тумане", "Мне прысніліся сны", "Ідзе дождж", "Начны горад", "Кветкі за фіранкай" і г. д. Трэба навучыць дашкольніка зрабіць паперу трохі вільготнай. Калі папера будзе залішне мокрай - малюнка можа не атрымацца. Таму рэкамендуецца намачыць у чыстай вадзе камячок ваты, адціснуць яе і правесці або па ўсім лісту паперы, або (калі патрабуецца) толькі па асобнай часткі. І папера гатовая да твора невыразных вобразаў.

Тканкавыя малюнкі

У мяшочак збіраем рэшткі тканін разнастайных малюнкаў і рознага якасці. Спатрэбіцца, як гаворыцца, і паркаль, і парча. Вельмі важна на канкрэтных прыкладах паказаць, як малюнак на тканіны, а таксама яе выраб могуць дапамагчы адлюстраваць у сюжэце што-то вельмі ярка і ў той жа самы час лёгка. Прывядзем некалькі прыкладаў. Так, на адной з тканін намаляваныя кветкі. Іх выразаюць па контуры, наляпляюць (толькі клейстером або іншым добрым клеем), а затым подрисовывают стол або вазу. Атрымліваецца ёмістае маляўнічае малюнак. Бываюць тканіны, якія могуць добра паслужыць у якасці хаткі або тулава жывёльнага, або прыгожага парасоніка, або шапачкі для лялькі, або сумачкі.

Аб'ёмная аплікацыя

Відавочна, што дзеці любяць займацца аплікацыяй: выразаць што-небудзь і наляпляць, атрымліваючы ад самога працэсу масу задавальнення. І трэба ствараць ім усе ўмовы. Разам з плоскасцевай аплікацыяй навучыць іх рабіць аб'ёмную: аб'емная лепш успрымаецца дашкольнікаў і больш рэалістычна адлюстроўвае навакольны свет. З мэтай атрымання такога малюнка трэба добра падушыць ў дзіцячых руках аппликативную каляровую паперу, затым злёгку распрастаць і выразаць патрэбную форму. Пасля чаго ледзь наляпіць і ў выпадку неабходнасці дамаляваць асобныя дэталі алоўкам або фламастэрам. Зрабіце, да прыкладу, так любімую дзецьмі чарапашку. Памятаеце карычневую паперу, злёгку распрастаеце, выражыце авальную форму і наляпіце, а затым подрисуйте галаву і ногі.

Малюем з дапамогай паштовак

На самай справе, амаль у кожным доме захоўваецца маса старых паштовак. Перабярыце разам з дзецьмі старыя паштоўкі, навучыце выразаць патрэбныя вобразы і наляпляць да месца, у сюжэт. Яркае фабрычна малюнак прадметаў і з'яў надасць нават самому простаму незатейливому малюнку цалкам мастацкае афармленне. Хіба, можа, трох-, чатырох - і нават пяцігадовы дзіця намаляваць сабаку і жука? Няма. Але да сабачку і жучку ён дамалюе сонейка, дожджык і будзе вельмі рады. Або калі разам з дзецьмі выразаць з паштоўкі і наляпіць казачны домік з бабуляй у акенцы, то дашкольнік, арыентуючыся на сваё ўяўленне, веданне казак і выяўленчыя навыкі, бясспрэчна, дамалюе што-то да яго.

Вучымся рабіць фон

Звычайна дзеці малююць на белай паперы. Так больш выразна відаць. Так хутчэй. Але некаторыя сюжэты патрабую фону. І, трэба сказаць, на зробленым загадзя фоне лепш глядзяцца усе дзіцячыя работы. Многія дзеці робяць фон пэндзлікам, да таго ж звычайнай, маленькай. Хоць ёсць просты і надзейны спосаб: рабіць фон ватай або кавалачкам поролона, змочаным у вадзе і фарбе.

Калаж

Само паняцце тлумачыць сэнс дадзенага метаду: у яго збіраюцца некалькі вышэйапісаных. У цэлым нам у ідэале здаецца важным наступнае: добра, калі дашкольнік не толькі знаёмы з рознымі прыёмамі малюнка, але і не забывае пра іх, а да месца выкарыстоўвае, выконваючы зададзеную мэта. Напрыклад, адзін з дзяцей 5-6 гадоў вырашыў намаляваць лета, і для гэтага ён выкарыстоўвае кропкавы малюнак (кветкі), а сонейка дзіця намалюе пальцам, садавіна і гародніна ён вырежет з паштовак, тканінамі намалюе неба, і аблокі, і г. д. Мяжы ўдасканаленню і творчасці ў выяўленчай дзейнасці няма. Англійская педагог-даследчык Ганна Роговин рэкамендуе ўсё, што ёсць пад рукой, выкарыстоўваць для практыкаванняў у маляванні: маляваць анучкай, папяровай сурвэткай (складзенай шмат разоў); маляваць бруднай вадой, старой чайнай заваркай, кававай гушчай, выжимкой з ягад. Карысна гэтак жа размалёўваць банкі і бутэлькі, шпулькі і скрынкі і г. д.

Выяўленчая дзейнасць з ужываннем нетрадыцыйных матэрыялаў і тэхнік спрыяе развіццю ў дзіцяці:

  • Дробнай маторыкі рук і тактыльнага ўспрымання;
  • Прасторавай арыенціроўкі на аркушы паперы, вакамер і глядзельнага ўспрымання;
  • Увагу і ўседлівасці;
  • Выяўленчых навыкаў і ўменняў, назіральнасці, эстэтычнага ўспрымання, эмацыянальнай спагадлівасці;
  • Акрамя таго, у працэсе гэтай дзейнасці ў дашкольніка фармуюцца навыкі кантролю і самакантролю.

Творчы працэс - гэта сапраўдны цуд. Паназірайце, як дзеці раскрываюць свае унікальныя здольнасці і за радасцю, якую ім дастаўляе стварэнне. Тут яны пачынаюць адчуваць карысць творчасці і вераць, што памылкі - гэта ўсяго толькі крокі да дасягнення мэты, а не перашкода, як у творчасці, так і ва ўсіх аспектах іх жыцця. Дзецям лепш выклікаць: "У творчасці няма правільнага шляху, няма няправільнага шляху, ёсць толькі свой уласны шлях" Шмат у чым вынік працы дзіцяці залежыць ад яго зацікаўленасці, таму на занятку важна актывізаваць увагу дашкольніка, заахвоціць яго да дзейнасці пры дапамозе дадатковых стымулаў. Такімі стымуламі могуць быць:

  • гульня, якая з'яўляецца асноўным відам дзейнасці дзяцей;
  • сюрпризный момант - любімы герой казкі або мультфільма прыходзіць у госці і запрашае дзіцяці адправіцца ў падарожжа;
  • просьба аб дапамозе, бо дзеці ніколі не адмовяцца дапамагчы слабаму, ім важна адчуць сябе значнымі;
  • музычнае суправаджэнне і г. д.

Акрамя таго, пажадана жыва, эмацыйна тлумачыць хлопцам спосабы дзеянняў і паказваць прыёмы малюнка.

З дзецьмі малодшага дашкольнага ўзросту рэкамендуецца выкарыстоўваць:

  • маляванне пальчыкамі;
  • адбітак печатками з бульбы;
  • маляванне далонькамі. Дзяцей сярэдняга дашкольнага ўзросту можна знаёміць з больш складанымі тэхнікамі:
  • штурхель жорсткай полусухой пэндзлем.
  • друк поролоном;
  • друк коркамі;
  • васковыя крэйды + акварэль;
  • свечка + акварэль;
  • адбіткі лісця;
  • малюнкі з далонькі;
  • маляванне ватовымі палачкамі;
  • чароўныя вяровачкі. А ў старэйшым дашкольным узросце дзеці магу асвоіць яшчэ больш цяжкія метады і тэхнікі:
  • маляванне пяском;
  • маляванне мыльнымі бурбалкамі;
  • маляванне мятай паперай;
  • кляксография з трубачкай;
  • манатыпія пейзажная;
  • друк па трафарэце;
  • манатыпія прадметная;
  • кляксография звычайная;
  • пластилинография.

Кожная з гэтых тэхнік - гэта маленькая гульня. Іх выкарыстанне дазваляе дзецям адчуваць сябе больш разняволена, смялей, непасрэдна, развівае ўяўленне, дае поўную свабоду для самавыяўлення.

 

 

Крыніца:

Сайт http://praleska-red.by/

Меню раздела