Канспект занятка па адукацыйнай галіне “ Элементарныя матэматычныя ўяўленні” для дзяцей рознаўзроставай групы Тэма “ Будаўнічая і дарожная тэхніка. Будаўнічыя прафесіі.”

Задачы:Замацоўваць веды дзяцей аб будаўнічай тэхніцы, будаўнічых прафесіях;

Колькасць і лічэнне: практыкаваць у колькасным і парадкавым лічэнні да 8, у адрозніванні і называнні лічбаў ад 1 да 7;

Фарміраваць уяўленні пра ўтварэнне ліку 8 (6-ты год);

 Геаметрычныя фігуры і форма прадметаў: практыкаваць у адрозніванні і называнні геаметрычных фігур;

Час: пашыраць уяўленні пра дні тыдня;

Развіваць актыўнае пазнавальнае стаўленне да навакольнагасвету; уменне ацэньваць форму прадметаў;

Выхоўваць дапытлівасць, цікавасць к матэматычнай старане рэчаіснасці .

 Дэманстрацыйны матэрыял: 1) наборнае палатно; 2) малюнкі-схемы з выявай будаўнічых матэрыялаў (цэгла, цэмент, дошкі, панэлі, плітка, шыфер, фарба, цвікі); 3) рулі з наклеенымі лічбамі ад 1 да 7; 4) пяць шнуроў; 5) шаснаццать драўляных цаглін.

Раздатачны матэрыял: канверт,  у якім ляжаць выявы дамоў падзеленых на сем "пакояў", і сем каляровых квадратаў (фіялетавы, сіні, блакітны, зялёны, жоўты, аранжавы, чырвоны).

Ход занятка

1.Гутарка на тэму.

Выхавальнік.Каб пабудаваць новы дом, будаўнікам патрэбны розныя будаўнічыя матэрыялы.

- Якія будаўнічыя матэрыялы спатрэбяцца будаўнікам?

- На наборным палатне выстаўляюцца карцінкі-схемы з выявай будаўнічых матэрыялаў: цэгла, цэмент, дошкі, панэлі, шыфер, плітка, фарба, цвікі.

- Давайце палічым, колькі будаўнічых матэрыялаў у нас на складзе (Адзін -гэта..., два – гэта ... Лічэнне ідзе да васьмі.)

- Хто адвозіць будаўнічыя матэрыялы на будоўлю? (Грузавыя машыны.)

- Хто сядзіць за рулём гэтых машын? (Шафер.)

- Зараз мы пагуляем.

  1. “Шафёры”.

Сярод  дзяцей выбіраюцца шафёры; ім уручаюцца рулі, на якіх наклеены лічбы ад 1 да 7.

Выхавальнік выступае ў ролі дыспечара. У гульні выкарыстоўваюцца тыя ж карткі-схемы будаўнічых матэрыялаў.

- Шафер машыны №5, вам нарад: адвесці на будоўлю цвікі.

- Шафер машыны №6, вам нарад: адвесці на будоўлю цэглу

" Шаферы бяруць карткі-схемы і "адвозяць" ва ўказанае выхавальнікам месца.

3."Экскаватаршчыкі".

Выхавальнік. Ну вось, усе будаўнічыя матэрыялы мы адвезлі на будоўлю. Пара прыступіць да працы.

- Каб пабудаваць будынак, трэба спачатку вырыць катлаван-гэта такая вялікая яма пад падмурак - падстава будучага дома. Якой формы будзе катлаван, такім будзе падмурак і такім жа потым будзе дом - квадратным, трохвугольным, прамавугольным, круглым, шматвугольным.

- Хто з вас, дзеці, жадае парабіць экскаватаршчыкам?

Запрашаюцца шэсць дзяцей, кожнаму ўручаюцца шнуры. Дзеці выкладваюць на дыване адну з прапанаваных ввыхавацелем форм: круг, трохвугольнік, квадрат, авал, прамавугольнік, шматвугольнік.

4.Фізкультхвілінка.

Выхавальнік.Пара нам у працы зрабіць перапынак і крыху адпачыць.

    5.“Муляр”.(6-ты год)

Выхавальнік. Трошкі адпачылі, зараз будзем далей працягваць працу. Мы вырылі катлаван, пара ўзводзіць сцены. Сцены будынка будзем ўзводзіць з цэглы муляр. Нам для працы патрэбныя два муляра. Хто жадае папрацаваць муляром?

- Вось вам кожнаму па сем цаглін. (Дае дзецям драўляныя цэглу з будаўнічага набору.) З іх трэба выкласці дзве аднолькавыя па вышыні сцяны. Толькі адна ўмова: у працы вам трэба выкарыстоўваць усю цэглу. Давайце іх пералічым.

 Дзеці па чарзе пералічваюць сваю цэглу, высвятляюць, што іх па сем, у абодвух аднолькавая колькасць. Пачынаюць выкладваць сцены і разумеюць, што дзве аднолькавыя сцены ў іх не атрымліваюцца.

-  Што трэба зрабіць, каб атрымаліся аднолькавыя сцены?

- Выхавальнік падводзіць дзяцей да высновы, што трэба дадаць адну цэглу.

- Колькі зараз у вас цэглы? (Восем.)

- Што вы зрабілі, каб атрымалася восем цаглін? (Да сямі цаглін дадалі адзну.) Цяпер можна пабудаваць дзве аднолькавыя сцены? Дзеці будуюць дзве аднолькавыя сцены.

  1. “Маляр”.

 Перад заняткам на стале кладуць раздатачны матэрыял.

Выхавальнік. Цяпер вы ўсе папрацуеце малярамі. Паглядзіце на дом. Малярам сёння трэба пафарбаваць колькі пакояў? Палічыць. (Сем.)

-  Сёмы пакой расфарбуйце чырвоным колерам, першую - фіялетавым, трэцюю -  блакітным, шостую –аранжавым,  пятую – жоўтым,  другую – сінім, чацвёртую – зялёным.

-  Як вы думаеце, для каго мы так прыгожа размалявалі дом? (Для тыдня.)

-  Назавіце па парадку, якія дні тыдня будуць жыць у гэтым доме

  1. Раслабляючае практыкаванне "Будаўнікі адпачываюць".

Выхавальнік. Стаміліся будаўнікі: экскаватаршчыкі, муляры, столяры, цесляры, маляры, штукатуры. І пайшлі адпачываць дадому. Давайце і мы адпачнем.

- Ногі выцягнулі наперад, рукі ўздоўж цела, галава схілілася на левае плячо, назад, на правае плячо, наперад.

Меню раздела