Канспект занятка па адукацыйнай галіне “ Элементарныя матэматычныя ўяўленні” для дзяцей рознаўзроставай групы Тэма “ Будаўнічая і дарожная тэхніка. Будаўнічыя прафесіі.”
Задачы:Замацоўваць веды дзяцей аб будаўнічай тэхніцы, будаўнічых прафесіях;
Колькасць і лічэнне: практыкаваць у колькасным і парадкавым лічэнні да 8, у адрозніванні і называнні лічбаў ад 1 да 7;
Фарміраваць уяўленні пра ўтварэнне ліку 8 (6-ты год);
Геаметрычныя фігуры і форма прадметаў: практыкаваць у адрозніванні і называнні геаметрычных фігур;
Час: пашыраць уяўленні пра дні тыдня;
Развіваць актыўнае пазнавальнае стаўленне да навакольнагасвету; уменне ацэньваць форму прадметаў;
Выхоўваць дапытлівасць, цікавасць к матэматычнай старане рэчаіснасці .
Дэманстрацыйны матэрыял: 1) наборнае палатно; 2) малюнкі-схемы з выявай будаўнічых матэрыялаў (цэгла, цэмент, дошкі, панэлі, плітка, шыфер, фарба, цвікі); 3) рулі з наклеенымі лічбамі ад 1 да 7; 4) пяць шнуроў; 5) шаснаццать драўляных цаглін.
Раздатачны матэрыял: канверт, у якім ляжаць выявы дамоў падзеленых на сем "пакояў", і сем каляровых квадратаў (фіялетавы, сіні, блакітны, зялёны, жоўты, аранжавы, чырвоны).
Ход занятка
1.Гутарка на тэму.
Выхавальнік.Каб пабудаваць новы дом, будаўнікам патрэбны розныя будаўнічыя матэрыялы.
- Якія будаўнічыя матэрыялы спатрэбяцца будаўнікам?
- На наборным палатне выстаўляюцца карцінкі-схемы з выявай будаўнічых матэрыялаў: цэгла, цэмент, дошкі, панэлі, шыфер, плітка, фарба, цвікі.
- Давайце палічым, колькі будаўнічых матэрыялаў у нас на складзе (Адзін -гэта..., два – гэта ... Лічэнне ідзе да васьмі.)
- Хто адвозіць будаўнічыя матэрыялы на будоўлю? (Грузавыя машыны.)
- Хто сядзіць за рулём гэтых машын? (Шафер.)
- Зараз мы пагуляем.
- “Шафёры”.
Сярод дзяцей выбіраюцца шафёры; ім уручаюцца рулі, на якіх наклеены лічбы ад 1 да 7.
Выхавальнік выступае ў ролі дыспечара. У гульні выкарыстоўваюцца тыя ж карткі-схемы будаўнічых матэрыялаў.
- Шафер машыны №5, вам нарад: адвесці на будоўлю цвікі.
- Шафер машыны №6, вам нарад: адвесці на будоўлю цэглу
" Шаферы бяруць карткі-схемы і "адвозяць" ва ўказанае выхавальнікам месца.
3."Экскаватаршчыкі".
Выхавальнік. Ну вось, усе будаўнічыя матэрыялы мы адвезлі на будоўлю. Пара прыступіць да працы.
- Каб пабудаваць будынак, трэба спачатку вырыць катлаван-гэта такая вялікая яма пад падмурак - падстава будучага дома. Якой формы будзе катлаван, такім будзе падмурак і такім жа потым будзе дом - квадратным, трохвугольным, прамавугольным, круглым, шматвугольным.
- Хто з вас, дзеці, жадае парабіць экскаватаршчыкам?
Запрашаюцца шэсць дзяцей, кожнаму ўручаюцца шнуры. Дзеці выкладваюць на дыване адну з прапанаваных ввыхавацелем форм: круг, трохвугольнік, квадрат, авал, прамавугольнік, шматвугольнік.
4.Фізкультхвілінка.
Выхавальнік.Пара нам у працы зрабіць перапынак і крыху адпачыць.
5.“Муляр”.(6-ты год)
Выхавальнік. Трошкі адпачылі, зараз будзем далей працягваць працу. Мы вырылі катлаван, пара ўзводзіць сцены. Сцены будынка будзем ўзводзіць з цэглы муляр. Нам для працы патрэбныя два муляра. Хто жадае папрацаваць муляром?
- Вось вам кожнаму па сем цаглін. (Дае дзецям драўляныя цэглу з будаўнічага набору.) З іх трэба выкласці дзве аднолькавыя па вышыні сцяны. Толькі адна ўмова: у працы вам трэба выкарыстоўваць усю цэглу. Давайце іх пералічым.
Дзеці па чарзе пералічваюць сваю цэглу, высвятляюць, што іх па сем, у абодвух аднолькавая колькасць. Пачынаюць выкладваць сцены і разумеюць, што дзве аднолькавыя сцены ў іх не атрымліваюцца.
- Што трэба зрабіць, каб атрымаліся аднолькавыя сцены?
- Выхавальнік падводзіць дзяцей да высновы, што трэба дадаць адну цэглу.
- Колькі зараз у вас цэглы? (Восем.)
- Што вы зрабілі, каб атрымалася восем цаглін? (Да сямі цаглін дадалі адзну.) Цяпер можна пабудаваць дзве аднолькавыя сцены? Дзеці будуюць дзве аднолькавыя сцены.
- “Маляр”.
Перад заняткам на стале кладуць раздатачны матэрыял.
Выхавальнік. Цяпер вы ўсе папрацуеце малярамі. Паглядзіце на дом. Малярам сёння трэба пафарбаваць колькі пакояў? Палічыць. (Сем.)
- Сёмы пакой расфарбуйце чырвоным колерам, першую - фіялетавым, трэцюю - блакітным, шостую –аранжавым, пятую – жоўтым, другую – сінім, чацвёртую – зялёным.
- Як вы думаеце, для каго мы так прыгожа размалявалі дом? (Для тыдня.)
- Назавіце па парадку, якія дні тыдня будуць жыць у гэтым доме
- Раслабляючае практыкаванне "Будаўнікі адпачываюць".
Выхавальнік. Стаміліся будаўнікі: экскаватаршчыкі, муляры, столяры, цесляры, маляры, штукатуры. І пайшлі адпачываць дадому. Давайце і мы адпачнем.
- Ногі выцягнулі наперад, рукі ўздоўж цела, галава схілілася на левае плячо, назад, на правае плячо, наперад.