Канспект занятка па адукацыйнай галіне "Развіццё мовы і культура маўленчых зносін" для дзяцей другой малодшай групе групы Тэма "Прафесія кухар".
Праграмныя задачы: замацаваць у дзяцей паняцце аб прызначэнні і працы кухара; фарміраваць уменне адказваць на пытанні, вучыць разумець сэнс загадкі, ўжываць назоўнікі адзіночнага і множнага ліку ў назоўным склоне; развіваць маўленне дзяцей, памяць, мысленне; выхоўваць паважлівае стаўленне да працы кухары.
Абсталяванне: карцінкі посуду для кухара, 2 кошыкі, муляжы садавіны і агародніны, значкі кухара
Ход занятка
Выхавальнік:Дзеці, сёння да нас на занятак я запрасіла госця. Хто ён вы адгадаеце.
Ходзіць у белым каўпаку
З поварошкою ў руцэ.
Ён рыхтуе нам абед:
Кашу, суп і вінегрэт. (Кухар)
Выхавальнік: Дзеці, а хто такі кухар?
Кухар-гэта чалавек, які працуе на кухні. Рыхтуе смачную карысную ежу.
Дзеці, што кухару трэба для працы. Для чаго патрэбныя кухару каструлі? (Варыць)
-А для чаго поварешка?
-А патэльня? (Смажыць, пячы)
- А што робім на раздзелачнай дошцы? (Рэжам).
Хто ведае дзеці, для чаго патрэбныя нам прыхваткамі? (Каб не апячыся, здымаючы каструлю з пліты).
Як гэта можна ўсё назваць адным словам? (Посуд)
Выхавальнік: Дзеці малайцы! А як вы думаеце, для чаго патрэбны посуд? (гатаваць, варыць, есці).
Выхавальнік: Правільна. З дапамогай посуду гатуюць ежу. А ёсць посуд, з якой ядуць. Як вы думаеце, з якога посуду ядуць? (Адказы дзяцей)
Выхавальнік: А цяпер, мы з вамі таксама ператворымся ў кухараў і згуляем у гульню "Мы капусту рэжам". Пакруціліся, пакруціліся і ў кухаратаў ператварыліся.
Мы капусту рэжам, рэжам,
(ручкамі паказваем як мы рэжам капусту)
Мы моркву трох, тром.
(ручкамі паказваем як мы тром моркву)
Мы капусту солім солім,
(пальчыкі дробкай-солім)
Мы капусту ціснем,ціснем, (ручкамі «ціснем» капусту).
Хай капуста кісне, кісне.
Выхавальнік: Дзеці, пакуль вы гулялі, ў кухара здарылася непрыемнасць. Ён хацеў нам з гародніны прыгатаваць салат, а з садавіны кампот, але яны ўсё пераблыталіся!»
Выхавальнік:
Давайце дапаможам нашаму кухару і раскладзем гародніну і садавіну па кошыках. (Запрашае па аднаму дзіцяці і просіць выбраць са стала адзін прадмет).
Што гэта? (Яблык, апельсін, груша)
А дзе расце яблык? (На дрэве)
Яблык гэта садавіна ці гародніна? (садавіна)
Выхавальнік: Правільна, яблык гэта садавіна, ён расце на дрэве.
Выхавальнік: Даша, падыдзі, выберы адзін прадмет.
Што гэта? (Агурок)
А дзе расце агурок? (На градцы)
А агурок гэта садавіна ці гародніна? (Гародніна)
Паклажы яго ў іншую кошык (памідор, бульба)
Выхавальнік: Дзякуй, дзеці, дапамаглі раскласці ў розныя кошыка гародніну для салата і садавіну для кампоту.
Пальчыкавая гімнастыка:
Мы дзялілі апельсін! (кулачок - "апельсін" перад сабой)
Шмат нас (левая рука растапыраная-гэта " мы")
А ён адзін (погляд пераводзім на кулачок)
Гэтая долька для кацянят (адгінаюць адзін пальчык)
Гэтая долька для качанят (адгінаюць іншы пальчык)
Гэтая долька для вужа (адгінаюць трэці пальчык)
Гэтая долька для Чыжа (чацвёрты)
Гэтая долька для бабра (пяты)
А для ваўка лупіна! (падтрасаем былым кулачком-нібы лупінай)
Гульня " Дапамажы кухару"
Сняданак, абед, падвячорак і вячэру кухар прыгатаваць не паспеў.Але што і калі падаць нам трэба, успомніць не здолеў.Выправіць прапановы зможаш-кухару дапаможаш.
Мы снедаем ўвечары.Вячэраем днём.Падвячорак ноччу. Раніцай на абед ідзем . (Снедаем раніцай, падвячорак днём,вячэраем ўвечары, абедаем днём).
Выхавальнік: Малайцы, дзеткі! Дапамаглі нашаму госцю.
Дзеці, а вам спадабалася наша занятак? Што спадабалася больш за ўсё? Што было складана?
Дзеці, я вам хачу сказаць вялікі дзякуй. Вы вельмі дапамаглі нашаму госцю.
І ў падзяку за дапамогу ён дорыць вам значкі кухара.